נוכל האשראי: התחזה איש ביטחון וקיבל במרמה כספים מנשים

רותם מזרחי, תושב המרכז, הורשע ע"פ הודאתו בגניבה של מאות אלפי שקלים לאחר ששיקר לגבי זהותו בפני נשים והוציא מהן במרמה את מספרי כרטיס האשראי שלהן
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, הרשיע את רותם מזרחי, על פי הודאתו בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה, ריבוי עבירות של גניבה וגניבה באמצעות כרטיס אשראי.

במסגרת הסדר טיעון, הודה הנאשם בכתב אישום מתוקן, ממנו עלה כי נהג לגנוב ולקבל דברים במרמה מנשים שונות באמצעות הצגת מצגי כזב. בין היתר, נהג לשקר בנוגע לשמו, עברו, עיסקו, מקום מגוריו ועוד. כך למשל, במהלך שנת 2019 יצר קשר עם י.ס באמצעות אפליקציית ההיכרויות לצורך מציאת מקום מגורים.

הנאשם, נטען עוד באישום, הציג עצמו בפניה בשם "רותם ברסלר", וטען בפניה בין היתר כי הוא מתגורר בתל אביב, עובד ביחידה לאבטחת אישים ובעברו היה קצין ביחידת המסתערבים. לאור מצגי השווא, אפשרה המתלוננת לנאשם להתגורר בביתה יחד עם בנותיה הקטינות.

מהיחידה לאבטחת אישים

בפרקליטות טוענים, כי במהלך תקופת המגורים המשותפים גנב מביתה מיני אייפד וסכומי כסף שונים, בין היתר, גנב מאות שקלים מקופות החיסכון של בנותיה הקטינות. הנאשם הודה בעובדות כתב האישום המתוקן אשר מייחס לו שבעה אישומים נוספים בהם פעל באופן דומה.

במסגרת הסדר הטיעון לא הגיעו הצדדים להסכמות בנוגע לעונש ובקרוב יתקיימו הטיעונים לעונש ולאחריהם יינתן גזר דינו.

עו"ד ענבר קינן, המייצגת את רותם מזרחי מטעם הסניגוריה הציבורית: "רותם עובר תהליך טיפולי ושיקומי משמעותי במסגרתו החליט לקחת אחריות על מעשיו והביע חרטה. אנו נמתין לגזר הדין".

איך הצליח תושב קריית מוצקין לקבל חינם 20 שעוני "מייקל קורס"?

השבוע פורסם כי לבית משפט השלום ברמלה הוגש כתב אישום כנגד יוני אספוב, 35, מקריית מוצקין בגין התחזות וקבלת דבר במרמה, זאת לאחר שנהג לפנות לבתי עסק שונים ולקבל מהם סחורות בשווי מאות אלפי שקלים תוך שהוא מתחזה לאדם אחר ומציג אישורים מזויפים על העברות בנקאיות לפקודתם. כתב האישום מייחס לאספוב קבלת סחורה במרמה בהיקף של 160 אלף שקלים. הוא נאשם בעבירות מרמה, זיוף, התחזות ושיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום עולה כי אספוב נהג לפנות לבתי עסק, להזדהות בפניהם כאדם אחר, ולבקש לרכוש סחורה בסכומי כסף גדולים. בתי העסק העבירו לו את הסחורה המבוקשת, כנגד אישור מזויף שהציג להם על העברות בנקאיות שלכאורה בוצעו לחשבונם. כך למשל, התקשר עם חנות תכשיטים בחולון וקיבל במרמה 20 שעוני יוקרה של חברת "מייקל קורס" בשווי של כ-10 אלף שקלים.

אספוב, כך לפי כתב האישום, הצליח לקבל במרמה סחורות שונות בשווי כולל של כ-160 אלף שקלים. בגין זאת, כך לפי הפרקליטות, הוא מואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, התחזות כאדם אחר ושיבוש מהלכי משפט.


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות