מטפלות במעון במושב חבר נאשמות בהתעללות בפעוטות

יערית פנחס, 40, וכרמית קון, 50, נאשמות כי במסגרת עבודתן במעון יום "אפרוחים" נהגו באלימות כלפי התינוקות, ובין השאר טלטלו, הטיחו וסטרו להם
נעמה כהן |
הפגנה נגד התעללות בפעוטות. ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד יערית פנחס, 40 ממושב פרזון, וכרמית קון, 50 ממושב רם-און, בגין התעללות ותקיפות קטינים במעון היום "אפרוחים" במושב חבר. לשתיים מיוחסים 9 אישומים של תקיפות קטין וחסר ישע ואישומים נוספים. הן נאשמות כי נהגו באלימות כלפי הפעוטות שהיו במעון וכי בין השאר סטרו להם, טלטלו והטיחו אותם בכוח על הרצפה.

על פי כתב האישום שהוגש, הנאשמת יערית פנחס שימשה כמטפלת במעון "אפרוחים" והנאשמת כרמית קון שימשה כאחראית על צוות המעון וכמטפלת. במעון טופלו 23 פעוטות בגילאי מספר חודשים ועד 3. במסגרת עבודתן כמטפלות בפעוטות הנאשמות נהגו הנאשמות לסטור לפעוטות, להטיח את גופם, לטלטל, להרים את הפעוטות באלימות ולהשליך על הרצפה.

לנאשמת יערית מיוחסים 9 אישומים בעבירות של תקיפת קטין או חסר-ישע, לנאשמת כרמית מיוחס אישום אחד בעבירה של התעללות בקטין על ידי אחראי. כמו כן, מיוחסים 2 אישומים נוספים בעבירות של תקיפת קטין או חסר-ישע.

מנהלת הגן מר"ג שהורשעה בהתעללות נידונה ל-3 וחצי שנות מאסר

בשבוע שעבר גזרה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מעיין בן ארי, שלוש וחצי שנות מאסר על הגננת ליובוב (לובה) קזקביץ', מנהלת "גן ומשפחתון לובה" ברמת גן, לאחר שהורשעה בארבע עבירות התעללות, 14 עבירות תקיפה בידי אחראי ושיבוש הליכי משפט. בטרם נגזר עונשה, אמרה קזקביץ' כי ביצעה את המעשים על רקע לחץ כלכלי ונפשי בו הייתה נתונה בשל מגפת הקורונה. "אין לי משפחה, הילדים בגן היו עבורי ככאלה", העידה. "הייתי בלחץ בגלל הקורונה בסגר הראשון, הגן נסגר, הצטברו חובות, הייתי במינוס והיו עובדות חולות, ופתאום אני התחלתי לעזור לטפל בילדים".

כזכור, הגננת הואשמה בחודש נובמבר לפני כשנה וחצי בבהתעללות בקטין, תוך ריבוי עבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי, ביחס ל-11 ילדים בני 3-1 וכן שיבוש הליכי משפט.

הנאשמת עצמה, בזמן עדותה, טענה כי בגלל תקופת הקורונה היא הייתה בלחץ בגלל חובות. על פי כתב האישום שהוגש נגדה, קזקביץ' ניהלה בביתה ברמת גן פעוטון פרטי בשם "גן ומשפחתון לובה", המיועד לפעוטות בגילי ארבעה חודשים עד שלוש שנים.

המעשים שיוחסו לה בכתב האישום נפרשו על פני תקופה של שבועיים בלבד, ובכתב האישום תואר כי במספר רב של הזדמנויות ובשלל דרכים תקפה והתעללה הנאשמת בקטינים והשליטה בגן אווירה של טרור, לרבות בדרך של מכות, דחיפות, משיכות, צעקות והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות.


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות