עובדים ברמ"י נאשמים: קיבלו שוחד במאות אלפי שקלים

עובדת ברשות נאשמת כי קיבלה טובות הנאה מעו"ד המתמחה בתביעות פיצויים מהמדינה ואחר נאשם כי קיבל כספים מאיש עסקים בתמורה לסיוע ברכישת זכויות על קרקע
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד ששה נאשמים בגין שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. חלק מהנאשמים הינם עובדי מחוז צפון של רשות מקרקעי ישראל.

מכתב האישום עלה כי עו"ד איימן אבו ריא, המתמחה בהגשת תביעות פיצויים כנגד המדינה, העביר מעת לעת כספים רבים לפטריסיה פרץ, שפעלה מולו באותן שנים כראש צוות במחוז צפון של רשות מקרקעי ישראל. כך לדוגמא, לאחר שפרץ ביקשה מאיימן שיעסיק את בעלה במשרדו, העבירו עו"ד אבו ריא וא.א העובד במשרדו, עשרות אלפי שקלים לחשבון הבנק המשותף של פטריסיה ובעלה יהודה פרץ, כשכר עבור העסקתו.

בנוסף, כך נטען בכתב האישום, העביר אבו ריא לחשבון הבנק המשותף של בני הזוג כ-150 אלף שקלים, המהווים חלק משכר טרחה שקיבל עבור עסקה שטופלה על ידי צוות עליו ממונה פרץ. כמו כן, במהלך התקופה הרלוונטית, מימן עו"ד אבו ריא רכישת מחשבים ומכשירי טלפון ניידים עבור פרץ ובני משפחתה.

עוד עולה מכתב האישום כי עובד רשות מקרקעי ישראל חסן גדיר, קיבל מאיש העסקים כמיל נח'לה שוחד על סך של כ-100 אלף שקלים, זאת בתמורה, למעורבותו בקבלת אישורים מרשות מקרקעי ישראל בנוגע לשטח פרטי של נח'לה ולמעורבותו בעסקה הנוגעת לקרקע בה ביקש נח'לה לרכוש זכויות. באישומים נוספים המיוחסים לגדיר, מתוארים מקרים דומים של הצעות ובקשות שוחד שהפנה לעורך הדין עלי דאוד וכן לנאשם שהנו שותפו העסקי של עו"ד אבו ריא.

סגן ראש עיר מהצפון נעצר בחשד לקבלת שוחד

השבוע, במסגרת חקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, נעצרו שישה חשודים, ביניהם סגן ראש עיר מהצפון בחשד לעבירות שוחד. על פי החשד ראש העיר פעל כדי להיטיב עם קבלנים ובעלי אינטרסים תמורת שוחד.

עם המעבר לחקירה גלויה, ולאחר חקירה סמויה שהתנהלה ביאח"ה בחודשים האחרונים בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, נעצרו שישה חשודים ועוכבו שניים נוספים לחקירה, בחשד למעורבות בעבירות של מתן שוחד, קבלת שוחד, מרמה בנסיבות מחמירות, חוק איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איומים ועבירות עפ"י פקודת מס הכנסה.

על פי החשד, פעל נבחר הציבור מתוקף תפקידו בוועדה לתכנון ובניה, בצוותא עם בני משפחתו ואחרים, על מנת להיטיב עם קבלנים ובעלי אינטרסים בתמורה לקבלת טובות הנאה לו, לבני משפחתו ולמקורביו. במהלך המעצרים בוצעו חיפושים בבתי החשודים ומשרדיהם ונתפסו מוצגים לצורכי חקירה.

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון ומנהל תקין, במטרה לחשוף תהליכים פסולים ולהגיע לחקר האמת".


עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות