מזכירה תפצה את מעסיקה לשעבר: "שידלה לקוחות לעבור למתחרים"

ביה"ד לעבודה בת"א חייב את העובדת שהתפטרה בתשלום של 85 אלף שקל לאחר שקבע כי שידלה לקוחות לעבור לסוכנות ביטוח מתחרה. מסכום זה יקוזזו פיצויי הפיטורים והזכויות הסוציאליות
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה Envato

שופטת בית הדין לעבודה בתל-אביב, חופית גרשון יזרעאלי, חייבה מזכירה שהתפטרה מסוכנות ביטוח ושכנעה לקוחות לעבור לסוכנות המתחרה בה החלה לעבוד, לשלם פיצויים למעסיק שלה בסך 85 אלף שקלים כולל שכ"ט עו"ד, בגין ביצוע עוולה של גזל סוד מסחרי והפרת חובת תום הלב והנאמנות שמוטלת עליה כעובדת, גם לאחר סיום העבודה. השופטת גרשון יזרעאלי קיזזה מהסכום הזה כ-75 אלף שקלים שמגיעים לעובדת בגין פיצויי פיטורים, הלנה, פדיון חופשה ודמי הבראה ולכן היא תשלם רק כעשרת אלפים שקלים.

על פי התביעה והתביעה שמנגד, העובדת בת ה-66 עבדה בסוכנות הביטוח במשך 24 שנים בתפקיד מזכירותי שכלל חידושי פוליסות ביטוח ללקוחות. ב-2019 היא פרשה מהעבודה בין היתר על רקע סכסוך בנוגע לתנאי הפנסיה שלה. בשלב מסוים, גילו בעלי הסוכנות שהעובדת פונה ללקוחותיהם ומעבירה אותם לסוכנות ביטוח אחרת, בה החלה לעבוד. בעקבות זאת, הם הגישו נגדה תביעה לפיצויים של 250 אלף שקלים בטענה לגניבת סוד מסחרי והפרת חובות תום הלב והנאמנות.

גזלה סוד מסחרי

העובדת מנגד הכחישה את הטענות לגזל מסחרי וכאמור הגישה תביעה נגדית לפיצויי פיטורים, דמי הבראה, פדיון חופשה ופיצוי על הפרשות חסרות לפנסיה. היא טענה שהסוכנות לא הוכיחה שפוליסות של לקוחות בוטלו בגללה ונגרם לה נזק כלשהו או שהיא פנתה ללקוחותיה.

השופטת גרשון יזרעאלי שקיבלה בעצם את שתי התביעות, ציינה כי מתכתובות הדואר האלקטרוני עם לקוחות לשעבר של הסוכנות השתכנעה כי העובדת לקחה איתה את רשימת הלקוחות עם כל הפרטים על הפוליסות שלהם ומועדי החידוש, פנתה אליהם בהצעת ביטוח בסוכנות המתחרה והסבירה להם מה לעשות כדי להעביר אליה את התיק הביטוחי.

"לאחר פרישתה של העובדת היא חתרה תחת היסודות עליהן נבנתה הסוכנות בבעלות התובעים", כתבה השופטת בפסק הדין. "בכך, הפרה העובדת, הפרה חמורה, את חובות הנאמנות ותום הלב המוטלות עליה במסגרת יחסי העבודה, גם לאחר סיומם".

עוד ציינה השופטת, כי מאחר ורשימת הלקוחות כללה מידע פנימי בעל ערך רב כמו מוצרי הביטוח של הלקוחות ומועדי חידוש הפוליסות, ביצעה העובדת גם עוולה של גזל סוד מסחרי.

אולם השופטת גם קיבלה את תביעת העובדת זאת לאחר שנמצא כי הסוכנות עדיין חייבת לעובדת השלמת פיצויי פיטורים, דמי הבראה ופדיון חופשה כולל פיצויי הלנה מופחתים.

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת חופית גרשון יזרעאלי

________________________________________________________

עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות