סגן ראש עיר מהצפון נעצר בחשד לקבלת שוחד

במסגרת חקירה של יאח"ה בלהב 433 עצרה הבוקר (יום ג') המשטרה את הבכיר ברשות המקומית בחשד שהיטיב עם קבלנים ובעלי אינטרסים בתמורה לקבלת טובות הנאה
אייל חן |
להב 433. ארכיון

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עצרה הבוקר (יום ג') שישה חשודים, ביניהם סגן ראש עיר מהצפון בחשד לעבירות שוחד. על פי החשד ראש העיר פעל כדי להיטיב עם קבלנים ובעלי אינטרסים תמורת שוחד. במשטרה אמרו כי ימשיכו לפעול "בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון ומנהל תקין, במטרה לחשוף תהליכים פסולים ולהגיע לחקר האמת".

הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, ולאחר חקירה סמויה שהתנהלה ביאח"ה בחודשים האחרונים בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, נעצרו שישה חשודים ועוכבו שניים נוספים לחקירה, בחשד למעורבות בעבירות של מתן שוחד, קבלת שוחד, מרמה בנסיבות מחמירות, חוק איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איומים ועבירות עפ"י פקודת מס הכנסה.

המשטרה: "נגיע לחקר האמת"

על פי החשד, פעל נבחר הציבור מתוקף תפקידו בוועדה לתכנון ובניה, בצוותא עם בני משפחתו ואחרים, על מנת להיטיב עם קבלנים ובעלי אינטרסים בתמורה לקבלת טובות הנאה לו, לבני משפחתו ולמקורביו.

במהלך המעצרים בוצעו חיפושים בבתי החשודים ומשרדיהם ונתפסו מוצגים לצורכי חקירה. בשעות אלה החשודים נחקרים במשטרה וככל שיידרש בהמשך הם יובאו לבית משפט השלום בחיפה לדיון בבקשה להארכת מעצרם.

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון ומנהל תקין, במטרה לחשוף תהליכים פסולים ולהגיע לחקר האמת".

אישום: גנב בדיקות אנטיגן בשווי חצי מיליון שקל

עוד בפלילים: לבית משפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד מיגהאד אמטריאת, 26, תושב כסייפה, בגין גניבת 101 ארגזים של בדיקות אנטיגן לגילוי נגיף קורונה בשווי של מעל חצי מיליון שקל. על פי האישום, אמטריאת, ששימש כנהג בחברה העוסקת בהפצה ובשינוע של מוצרים, ניצל את תפקידו כדי לקבל במרמה את הבדיקות המהירות, אותן העביר לאחרים לצורך מכירתן.

על פי כתב האישום, הנאשם עבד כנהג רכב מסחרי בחברה העוסקת בהפצה ושינוע של מוצרים, ביניהם בדיקות אנטיגן לצורך גילוי מהיר של נגיף הקורונה. לפני כחודשיים בשעות הבוקר, הגיע הנאשם למרכז הלוגיסטי בשהם, שם העמיס 101 ארגזים של בדיקות אנטיגן בשווי של מעל חצי מיליון שקלים ויצא לנסיעתו לצורך שינוע הבדיקות לארבע נקודות שהוקצו לו מראש באזור ירושלים, כשהוא מצויד בתעודות משלוח עליהם צריך לחתום מקבל הבדיקות .

הנאשם, בכוונה לגנוב את הבדיקות, זייף את תעודות המשלוח בכך שחתם במקום מקבל הבדיקות והעביר תצלומים של ארבע תעודות המשלוח החתומות לקבוצת הוואטסאפ הנקראת "חלוקת אנטיגן" בה עליו לדווח שהבדיקות נמסרו ליעדן. "זאת", נכתב בכתב האישום, "בשעה שבפועל לא סיפק את הבדיקות ליעדן אלא גנב אותן ומסר אותן לאחרים באזור הדרום".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גניבה בידי עובד, זיוף מסמך ועוד.

_________________________________________________________

עו"ד דניאל קליין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות