גילה שהילדה אינה בתו – ותובע פיצויים מהאם

גבר ששילם דמי מזונות לתינוקת גילה באמצעות בדיקה גנטית שהוא אינו אביה הביולוגי ותובע מפרודתו את הסכום ששילם – 50 אף שקלים: "היא רימתה אותי"
רונן לוי |
תינוק פעוט ילד פעוטה ילדה
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

לבית המשפט לענייני משפחה הוגשה תביעה של גבר ששילם דמי מזונות לתינוקת שבאחרונה התברר כי איננה בתו. פרט לתביעה לפיצויים בסך 50 אלף שקלים נגד פרודתו, דורש הגבר שהיא תחזיר לו את דמי המזונות ששילם.

על פי התביעה, מדובר באישה שאיננה יהודיה שטרם נישואיהם, עזבה את הדירה ושהתה כשבוע עם גבר אותו הכירה בעבודתה אולם למרות זאת התובע הסכים למחול לה והשניים נישאו בנישואים אזרחיים ולאחר הנישואים התברר לגבר כי האישה בהיריון. לאחר לידת הבת חשש כל הזמן כי היא אינה בתו וכאשר עלו יחסיהם של השניים על שרטון, הם נפרדו. האישה הגישה נגד הגבר תביעה למזונות זמניים, ובית המשפט למשפחה קיבל את תביעתה, ופסק כי על הגבר לשלם לה כ-2,000 שקלים בחודש.

הילדה נרשמה כבתו במשרד הפנים, והתובע אף סייע בגידולה במשך מספר חודשים. אולם, מכיוון שהספק עדיין חלחל בליבו, הוא הגיש, באמצעותו תביעת אבהות לבית המשפט לענייני משפחה, ובמסגרתה ביקש לערוך בדיקת רקמות בינו לבין הילדה. לאחר מספר חודשים מהגשת התביעה, העביר היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו לבית המשפט למשפחה, על כך שאין כל מניעה כי תיערך לשניים בדיקת רקמות. משהגיש הגבר את התביעה לבדיקת רקמות, הוא החליט להפסיק לשלם לאישה את המזונות הזמניים, וזו פתחה נגדו תיק בהוצאה לפועל, והטילה על חשבונותיו ומשכורתו עיקולים רבים.

הבדיקה הגנטית חשפה את השקר

לאחרונה התקבלו תוצאות הבדיקה הגנטית, שקבעו חד משמעית, כי הגבר אינו אביה של התינוקת. כתוצאה מכך, פסק בית המשפט לענייני משפחה, כי פסיקתו בגין מזונות זמניים בטלה ומבוטלת, וחייב את האישה בהוצאות משפט. בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, גם נמחק שמו של הגבר מתעודת הלידה של התינוקת.

לאחר שהאישה סרבה להחזיר לתובע את דמי המזונות אותם העביר לה, הוא נאלץ להגיש נגדה תביעת נזיקין בה צויין בין השאר כי הוא "רומה קשות על ידי האישה, שידעה מהיום הראשון להיריון כי בתה אינה שלו". היא התעללה במשפחתו, הטילה עיקולים על חשבונותיו, שיעבדה את רכבו, פגעה בפרנסתו וגרמה לו לשיברון לב עצום.

_____________________________________________________________

עו"ד רן רייכמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות