הפרקליטות מערערת על עונשה של המדאם מת"א: "לא הולם את החומרה"

העליון ידון בבקשת המדינה להחמיר את עונשה של אילנית להב בלילה, 49, שהורשעה בעבירות של סרסות לזנות ובעבירות מס והלבנת הון: "סיפקה נשים תמורת שירותי מין"
דניאל בן חמו |
זנות בתל אביב, צילום: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)
צילום: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)

הפרקליטות הגישה לבית המשפט העליון ערעור על גזר הדין בעניינה של אילנית להב בלילה, 49, שהורשעה בעבירות של סרסרות למעשה זנות, החזקת מקום לשם זנות, פרסום שירותי זנות ועבירות מיסים והלבנת הון.

הנאשמת הורשעה בכך שניהלה בית בושת במשך 8 שנים, במהלכן הפעילה עסק בו סיפקו נשים שירותי מין תמורת תשלום והתוותה את אופן ניהול הפעילות העבריינית בבית הבושת, עמדה בראשה ושלטה בכל תחומי הפעלתו, תוך שהסתייעה ב"אשת קש" ובאחרים נוספים לשם ניהול העסק ותפעולו השוטף, לרבות גיוס הנשים שיספקו את שירותי המין, וניהול הפעילות הכספית של כספי האתנן.

בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע את הנאשמת בכל העבירות שיוחסו לה וגזר עליה עונשים אותם לא ניתן כרגע לציין בשל צו איסור פרסום. לאחר גזר הדין, הפרקליטות טענה בהודעת הערעור כי העונש שנגזר על הנאשמת אינו הולם את חומרתם הרבה של מעשיה ורחוק מלשקף את טיבן של העבירות בהתאם לקביעותיו של בית המשפט עצמו בגזר הדין.

רווח כלכלי תוך כדי ניצול

בערעור נכתב כי יש להתחשב בחומרת מעשיה של הנאשמת, אשר יזמה, הקימה ועמדה מאחורי מנגנון משומן היטב של בית בושת אותו הפעילה במשך כ-8 שנים: "הנאשמת התייחסה לנשים אשר נתנו שירותי מין במכון אותו הפעילה, במסווה של 'עיסוי', כאל אובייקט מיני העומד למכירה וניצול זאת כדי לגרוף רווח כלכלי, תוך שקבעה את זמני פעילות בית הבושת לשבעה ימים בשבוע, בשתי משמרות יומיות, 13 משמרות שבועיות, כאשר במהלך כל משמרת סיפקו בין 5-7 נשים שירותי מין בתמורה לתשלום ל-8-10 לקוחות לכל אישה, והכל לצורך עשיית כסף קל והפרה בוטה של החוק".

כן הובהר כי העונש שהושת על הנאשמת אינו הולם כלל ועיקר את עבירות המס והלבנת ההון שביצעה – בשים לב למשך הזמן בו בוצעו העבירות, היקף העבירות, מידת התכנון והתחכום בה נקטה הנאשמת, טיב עבירת המקור – עבירות הנלוות לזנות, ומידת הנזק שנגרם לקופת המדינה. בהקשר זה, הודגש כי רק עבירות המס והלבנת ההון כשלעצמן, קל וחומר, כאשר מצרפים אליהן את העבירות הנלוות לזנות – מצדיקות עונש מאסר שנע בין ארבע לשש שנות מאסר. בנסיבות אלה, נטען כי העונש שהושת על הנאשמת רחוק מן העונש ההולם את כתב האישום על עובדותיו הקשות.

___________________________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות