4 חודשי עבודות שירות לחיים רביבו

כדורגלן העבר הורשע לאחר שהודה במיוחס לו בהסדר טיעון בעבירה של סיוע להפרת אמונים, במסגרת פרשת "צדק עירוני", בה נאשם גם ח"כ דוד ביטן ונגזרו עליו עבודות שירות בלבד
מעיין לביא |
חיים רביבו מועמד לדין על שוחד
חיים רביבו. נחשד במתן 10 אלף שקלים כשוחד לארנון גלעדי. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז דנה מרשק-מרום, גזרה היום (יום ג') על חיים רביבו עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס של 20 אלף שקל ומאסר על-תנאי.

בכך קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים, במסגרתו הודה רביבו והורשע בעבירה של סיוע להפרת אמונים.

כזכור, כתב האישום המתוקן וההסדר נגד רביבו הוגש במסגרת פרשת "צדק עירוני", שנכללה בכתב האישום נגד חבר הכנסת דוד ביטן, המשנה לראש עיריית ת"א, ארנון גלעדי, ואחרים.

קשר פסול

על פי כתב האישום המתוקן שבו הודה רביבו, הוא היה היזם והבעלים, יחד עם אחרים, של פרויקט בניה בתל אביב. משנתקל בקשיים שהתעוררו בתוקף היתר הבניה של הפרויקט פנה רביבו לארנון גלעדי, ששימש כחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לצורך קבלת סיוע.

גלעדי פעל לסייע לרביבו להביא לפתרון הקשיים, בין היתר באמצעות פניות לגורמים מקצועיים בעירייה. במהלך פגישה בין גלעדי ורביבו בנובמבר 2017, ביקש גלעדי מרביבו כספים למימון פעילות מפלגתית אותה הוא מקדם. רביבו נעתר לבקשה ולאחר מכן העביר 10 אלף שקלים שנרשמו לפקודת "תל אביב שלנו צדק עירוני", שהוצגה לרביבו כעמותה.

עוד על פי כתב האישום, רביבו העביר לגלעדי את הסכום האמור ביודעו כי גלעדי פועל במסגרת תפקידו לקידום הפרויקט וכי ההעברה מעמידה את גלעדי בניגוד עניינים בין חובותיו כעובד ציבור לבין האינטרסים של רביבו.

בקבלת ההסדר, בית המשפט התחשב בטיעוני באי כוח המדינה, לפיהם הנאשם אדם נורמטיבי שהכיר בפסול במעשה שביצע. כן צוין כי הסדר הטיעון – הראשון שגובש בתיק מרובה הנאשמים – גובש בשלב מוקדם של ההליך.

"צדק עירוני" – פרשה מסועפת

ביולי האחרון, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, על העמדתו לדין של חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) על לקיחת שוחד בסכום כולל של 715 אלף שקלים בשבע פרשות שונות, ובעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס; אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה. פרט לביטן הודיע היועמ"ש על העמדתם לדין של מירב שמולי, אבי דוידוב, המשנה לראש עירית תל אביב, ארנון גלעדי שהואשם בעבירות לקיחת שוחד והפרת אמונים וכן הכדורגלן לשעבר חיים רביבו.

על פי כתב האישום, בין השנים 2017-2011 "לקח ביטן טובות הנאה ממספר יזמים ובעלי אינטרסים, בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה לטובות ההנאה, פעל ביטן לקידום אינטרסים של אותם גורמים, במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה מרשק-מרום


עו"ד דניאל קליין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות