האקדח לא אותר אבל הנאשם ברכישתו יישאר במעצר עד תום ההליכים

ביהמ"ש השלום בקריית שמונה הסתפק בהתכתבויות בין הנאשם לאחרים וקבע כי לא ישוחרר למרות שהנשק העומד במרכז האישום לא נתפס: "יש מספיק ראיות"
רונן לוי |
אקדח, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בקריית שמונה, מורן מרגלית, הורה כי נאשם בעבירות נשק ותחמושת יישאר במעצר עד תום ההליכים, זאת למרות שלא נתפס נשק או תחמושת וכל הראיות בתיק התבססו אך ורק על מחקרי תקשורת – שיחות, הודעות ותמונות. "סבורני", כתב השופט בהחלטתו, "כי מכלול ראיות זה יש בו כדי להקים תשתית ראייתית לכאורית לעניין ביצוע עבירת קשירת הקשר לביצוע פשע וזאת, לאור תוכן הדברים אשר הוחלפו בין הצדדים ואשר עולה מהן באופן ברור כי המדובר בעסקאות שונות לרכישת נשק ו/או תחמושת והמצביעות על המשיב כמי שהינו בעל גישה לאותם כלי נשק.

על פי כתב האישום, בין הנאשם לאדם אחר, קיימת היכרות מוקדמת במסגרתה התכתבו שניהם באמצעות יישומון מסנג'ר בו הציע הנאשם לשני במסגרת התכתבות ביניהם, כלי נשק מסוג שאינו ידוע ומסר לו את מחירו. בתגובה, אמר לו הקונה, כי הוא רוצה לרכוש את הנשק ולצורך הוצאת העסקה אל הפועל, תיאמו השניים מפגש ביניהם ליום שישי לאחר מכן.

בהמשך, כך עולה מעובדות כתב האישום, הציע השני לנאשם לרכוש ממנו אקדח בקוטר 9 מ"מ תוך שהוא מבהיר כי המדובר באקדח יקר שהכדורים שלו יקרים במיוחד ובתגובה, אמר הנאשם כי הוא מעוניין לרכוש את האקדח ולצורך הוצאת רכישת האקדח אל הפועל תיאמו השניים פגישה ובהמשך על פי ההתכתבויות הקונה אף הציע לנאשם לרכוש רימון הלם.

לטענת התביעה שביקשה את הארכת מעצר החשוד עד לתום ההליכים, ברשותה ראיות טובות להוכחת אשמתו של הנאשם ובכללן: התכתבות במסנג'ר ממנה עולה כי השניים דברו באופן מובהק על עסקאות נשק, מההתכתבות עולה גם כי בין השניים קיים קשר אישי וזאת, לאור ההודעות האישיות ביניהם וכן, תמונות רבות של נשק שנמצאו במכשיר הטלפון הנייד של הנאשם.

התכתבות מפלילה

מנגד, נטען על ידי הסנגורית, כי כתב האישום מבוסס על התכתבות בין שני אנשים ועל תמונות של אמל"ח אשר המשיב כלל אינו מופיע בהם. השניים מרחיקים עצמם מהמעשים ומאשרים כי קיימת ביניהם היכרות שטחית והשניים לא מאשרים כי החזיקו אמל"ח או התכתבן באמצעות המסנג'ר ומשכך, למעשה, לא נחצה הרף הנדרש לראיות לכאורה לצורך הגשת כתב אישום. עוד נטען כי אף אם קיימת ראיה אשר לפיה מהמכשיר של הנאשם צולמו תמונות, הרי שיכול להיות שמאן דהוא פרץ לו לטלפון וזו גם גרסתו.

השופט מרגלית קיבל לבסוף את טענת התביעה והורה על הארכת מעצר החשוד עד לתום ההליכים נגדו, למרות שלא נתפס כל נשק והתיק מבוסס על ההתכתבויות והתמונות.

"אין חולק", כתב השופט, "כי התשתית הראייתית הלכאורית בתיק זה לה טוענת המבקשת, מושתת על התכתבות. כבר בתחילה ייאמר, כי מעיון בהתכתבות עולה באופן ברור כי המדובר בשיחות אשר נוגעות לרכישה/ מכירה של כלי נשק ותחמושת. ההתכתבות אף מלווה בצילום של אקדח אשר בין הצדדים מתעורר שיח בדבר האפשרות להחליפו באקדח מסוג אחר. כמו כן, בתיק החקירה מצויות תמונות שהופקו מהטלפון הנייד של הנאשם ובהן מתועדות תמונות שונות של כלי נשק".

"סבורני", הוסיף עוד השופט בהחלטתו, "כי מכלול ראיות זה יש בו כדי להקים תשתית ראייתית לכאורית לעניין ביצוע עבירת קשירת הקשר לביצוע פשע וזאת, לאור תוכן הדברים אשר הוחלפו בין הצדדים ואשר עולה מהן באופן ברור כי המדובר בעסקאות שונות לרכישת נשק ו/או תחמושת והמצביעות על המשיב כמי שהינו בעל גישה לאותם כלי נשק. סבורני, כי מטעם זה אף יש בתשתית הראייתית כדי להקים כנגד המשיב אף תשתית ראייתית לכאורית לעבירות החזקת הנשק והתחמושת".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מורן מרגלית

_____________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות