ביהמ"ש: "מרחק של 28 ק"מ מהילדים לא פוגע בזכויות האב"

גרוש ביקש למנוע מאם ילדיו להעתיק את מקום מגוריה אל מחוץ לישוב שבו הם מתגוררים ודרש כי יוצא צו מניעה, אך נבלם בביהמ"ש לענייני משפחה: " זה לא מרחק גדול"
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט לענייני משפחה בקריית גת, פאני גילת כהן, דחתה בקשה לצו מניעה האוסר על אם להעתיק מקום מגוריה, לאחר שקבעה כי המרחק ממקום מגורי המבקש הינו 28 ק"מ, ואין בכך כדי לפגוע באופן בלתי מידתי בזכויותיו של האב או בטובת הקטינים. "גילם של שלושת הקטינים חוסה תחת חזקת הגיל הרך. נוטה הכף אל עבר התרת המעבר, משלא מצאתי, כי יש בכך כדי לפגוע באופן בלתי מידתי בזכויותיו ו/או בטובת הקטינים", כתבה השופטת גילת כהן בהחלטתה.

על פי העתירה, אותה הגיש אביהם של שלושה ילדים, שבית משפט יתן צו לשמירת המצב הקיים כך שיאסר על אם הילדים להעתיק מקום מגורי הקטינים אל מחוץ למושב בו הם מתגוררים. ההורים מעולם לא התגוררו תחת קורת גג והמבקש מתגורר בבית הוריו במושב ואילו המשיבה מתגוררת, במהלך השנתיים האחרונות, גם כן במושב בדירה שכורה וקודם לכן התגוררה בדירות שכורות בעיר.

פערים כלכליים

האם טענה מנגד כי היא אינה עובדת ואף לא עבדה לאורך שנות הקשר הזוגי, אין ביכולתה לשאת בעלויות של שכירת דירה באחד המושבים באזור, ולכן בכוונתה לעבור למגורים עם הקטינים בעיר. לטענתה, המבקש מנצל לרעה הפער ביכולותיהם הכלכליות ובתלות הכלכלית שלה בו כדי להכניע אותה לתכתיביו ולתכתיבי הוריו, אשר מבקשים משמורת הקטינים בידיהם. לטענתה, בשלב זה ובהעדר יכולות כלכליות לשכור דירה למגוריה, נמצא על ידה פתרון זמני בדמות מגורים בבית חברתה.

כאמור, השופטת גילת כהן דחתה את בקשת האב וציינה כי מדובר במרחק של כ- 28 ק"מ בלבד, ובראי כלל הנסיבות והזכויות המתמודדות בזירה שלפנינו, עת על כף אחת של המאזניים מונחים מניעת המעבר ואילוץ המשיבה להתגורר בעיר והמבקש לא עתר לסעד בעניין החזקת הקטינים, עת כזכור, הצדדים לא התגוררו כלל בכפיפה אחת.

"כאמור", כתבה השופטת, "גילם של שלושת הקטינים חוסה תחת חזקת הגיל הרך. נוטה הכף אל עבר התרת המעבר, משלא מצאתי, כי יש בכך כדי לפגוע באופן בלתי מידתי בזכויותיו ו/או בטובת הקטינים".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת פאני גילת כהן

_______________________________________________________

עו"ד אליאב ביטון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות