למרות עבר פסיכיאטרי – הבעל המכה ירצה מאסר

ביהמ"ש השלום בנתניה גזר 7 חודשי מאסר על הגבר שהורשע בתקיפה ובאיומים על אשתו בעת ששהה בבית חולים. השופט: "לא מצאתי נימוק טוב לחרוג לקולה ממתחם הענישה"
גילי סיוון-כהן |
אלימות במשפחה גבר אישה מכה תוקף תקיפה
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר מאסר בפועל למשך 7 חודשים, נגד בעל שהורשע בעבירות של תקיפת בת זוג ואיומים, זאת לאחר שתקף את אשתו בעת ששהה בבית החולים ולאחר מכן איים שירצח אותה שלא הסכימה לנקות את הבית. "לא מצאתי נימוק טוב לחרוג לקולה ממתחמי הענישה. המסוכנות הנשקפת מן הנאשם משמעותית, ועל העונש להלום את חומרת העבירות, ולהרתיע את הנאשם מפני חזרה על מעשיו הרעים", כתב השופט אבנון בגזר הדין.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הגבר, לפני מספר חודשים, שהה הנאשם בבית החולים "לניאדו" ובשלב מסויי ביקש לעזוב את בית החולים. משהסבירה לו רעייתו, כי הדבר אינו מתאפשר, משך הנאשם בשערותיה. בהמשך לכך נחקר הנאשם בתחנת המשטרה בנתניה, שם איים בפני החוקרת, מספר פעמים, כי אם ייעצר "יעיף" את הילדים מהבית וירצח את המתלוננת.

בהמשך, כך תואר בכתב האישום, עברה משפחתו של הנאשם להתגורר בבית הוריו של הנאשם, ואילו הוא נשאר בבית מגוריו והוא התקשר הנאשם למתלוננת ודרש ממנה כי תבוא לנקות את הבית. משסירבה, הגיע הנאשם לבית הוריו, שם שהתה המתלוננת, איים כי ירצח אותה וישחית את פניה, ורדף אחריה ברחבי הבית. משניסתה, אימו של הנאשם, להגן על המתלוננת מפני בנּה, תפס אותה הנאשם בידה והדף אותה לעבר מעקה המדרגות.

מסוכנות כפולה

התביעה עמדה על הפגיעה במתלוננת באישום הראשון, עת פעלה לטובת הנאשם בבית החולים, והוא מצדו תקף אותה ומשך בשערותיה. אמנם, לטענת התביעה, אין מדובר באלימות ברף גבוה, אך תקיפת המתלוננת במקום ציבורי לעיני כל, מלמדת על תעוזה של הנאשם והיעדר מורא. מנגד טען הסנגור כי הנאשם ביצע את המעשים בשל מצבו הנפשי, אשר בא לידי ביטוי בחוות הדעת הפסיכיאטרית. ב"כ הנאשם ביקש לקבוע כי הנאשם קרוב לסייג אי שפיות, הפנה לפסיקה וביקש להתחשב במצבו הנפשי של הנאשם, הן בקביעת המתחם והן בגזירת העונש בתוך המתחם.

השופט אבנון לא קיבל את עתירת ההגנה לקבוע קרבה לסייג לאחריות פלילית. מחוות הדעת הפסיכיאטרית עלה כי הנאשם סובל מתחלואה כפולה: הפרעה אפקטיבית דו קוטבית בשילוב שימוש בסמים. "מצבו הנפשי של הנאשם מקשה עליו יותר מלאחרים את השהות בבית האסורים. לא מצאתי נימוק טוב לחרוג לקולה ממתחמי הענישה. המסוכנות הנשקפת מן הנאשם משמעותית, ועל העונש להלום את חומרת העבירות, ולהרתיע את הנאשם מפני חזרה על מעשיו הרעים", כתב השופט אבנון בגזר הדין.

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

___________________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות