השתתף בהפרות הסדר במהלך מבצע "שומר חומות" – ירצה שנת מאסר

בהג'ת מסעוד הורשע כי נטל חלק בהתפרעות נגד שוטרים ויהודים באזור בית חנינא בי-ם בחודש מאי האחרון, ובין השאר ידה כלפיהם אבנים, מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי
נעמה כהן |
תושב חדרה נאשם: "ניסה לבצע לינץ'"
הפרות סדר במהלך מבצע "שומר חומות", צילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים חנה מרים לומפ, גזרה על בהג'ת מסעוד, שנת מאסר ומאסר על תנאי, זאת לאחר שהורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של פזיזות ורשלנות בחומר נפיץ בצוותא, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות בחודש מאי האחרון, בזמן מבצע "שומר חומות".

כזכור, במהלך מבצע "שומר החומות" התרחשו הפרות סדר והתפרעות כנגד שוטרים ובתי יהודים באזור בית חנינא בירושלים. המתפרעים חסמו את הכביש, הציתו צמיגים והשליכו לעבר השוטרים ובתי היהודים אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה. על פי הכרעת הדין, הנאשם השתתף בהתפרעות יחד עם אחרים ויידה אבנים לעברם של השוטרים.

"התרסה נגד השלטון"

בית המשפט קבע כי, "הסיכון הנשקף לביטחון הציבור מאירועי אלימות קשים, של יידוי אבנים וירי זיקוקים, ובכלל זה – לעבר שוטרים או כוחות הביטחון, מחייב הטלת ענישה מחמירה, בפרט כאשר הדבר נעשה על רקע לאומני-אידיאולוגי. משנה חמורה יש לראות בביצוע העבירות האמורות כלפי אנשי אכיפת החוק אגב התפרעויות רבות משתתפים, שכן באירועים אלה מתווסף גורם של התרסה נגד שלטון החוק וגורמי אכיפת החוק נתקלים בקושי של ממש בהשלטת הסדר הציבורי".

השופט ציינה, כי על כן נדרש, כי בעבירות אלה תוטל ענישה מחמירה. "זאת, כך לפי גזר הדין, "הן משיקולי גמול והוקעת המעשים, הן מטעמים של הגנה על ביטחון הציבור מפני הסיכון הממשי הנשקף ממבצעי המעשים, והן מטעמים של הרתעה- אישית וכללית".

הוכפל עונשו של צעיר ערבי שתקף חרדים בי-ם

מוקדם יותר היום (יום ה') פורסם כי שופטי בית המשפט העליון קיבלו את ערעור הפרקליטות והחמירו את עונשו של הנאשם עודיי אבו תאיה, שהורשע בביצוע עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור מ- 11 ל-22 חודשי מאסר וקבע כי המתלוננים יפוצו בסך 20 אלף שקלים כל אחד.

"נסיבות האירוע", כך נכתב בפסק הדין, "אינן מלמדות על צורך להקל עם המשיב, נהפוך הוא – העבירות בוצעו מבלי שקדמה לכך כל התגרות מצד המתלוננים. מדובר בתוקפנות ובריונות ממניע גזעני – פשוטו כמשמעו. בית משפט זה עמד לא פעם על החומרה הרבה שקיימת במעשים שכאלו ועל מדיניות הענישה המחמירה שיש לנקוט בעבירות שבוצעו ממניע זה".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת חנה מרים לומפ

_________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות