התחזות וסם הרדמה – כך התבצע עושק הקשישים

יבגני בביץ, 41 מקרית מוצקין, נידון ל-4 שנות מאסר ולקנס של 10 אלף שקלים לאחר שהורשע בגניבה שיטתית ומתוחכמת של קשישים ובשימוש נרחב בכרטיסי האשראי שלהם
רונן לוי |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל ברנט, גזר על יבגני בביץ, בן 41 מקרית מוצקין, ארבע שנות מאסר, לאחר שהורשע בעושק קשישים. על פי הרשעתו, הוא נהג לגנוב בשיטתיות ובתחכום סכומי כסף מקשישים תוך שימוש בחומרים בעלי השפעה מרדימה. בגין זאת הורשע בביץ בעבירות של גניבה, הונאה בכרטיסי חיוב, קשירת קשר לפשע ושלילת כושר התנגדות לשם ביצוע עבירה. בנוסף נגזרו על בביץ עונש מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 10 אלף שקלים וכן פיצוי כספי לכל אחד מנפגעי העבירה.

על פי כתב האישום, הנאשם ניהל את חברת סיגמה אימפולס בע"מ, העוסקת בשיווק מכשירי פיזיותרפיה. במספר רב של הזדמנויות שונות פעל הנאשם ביחד עם עובדת נוספת בחברה, ילנה קרוצ'נוק, בשיטתיות במטרה לגנוב מקשישים סכומי כסף גדולים, תוך שהם משתמשים בחומרים בעלי השפעה מרדימה כלפי אותם קשישים וזאת על מנת להקל על ביצוע העבירות.

הנאשם וילנה נהגו להגיע לבית הקשישים, כאשר ילנה דפקה על דלתם, הציגה עצמה כמי שמעוניינת מדוד את לחץ הדם שלהם ואז הגישה להם כדורי שינה תוך מצג שווא כי מדובר בכדורים להפחתת לחץ דם. בהמשך לכך ולאחר שהקשישים היו נתונים במצב של ערפול נכנס הנאשם גם הוא אל הדירה וביחד חיפשו אחר כסף מזומן אותו גנבו מן הקשישים וכן וכרטיסי אשראי באמצעותם משכו כסף מחשבון הקשישים.

"פגיעה באוכלוסייה חלשה"

בסיומו של ניהול הליך הוכחות הורשע הנאשם בחמישה מתוך תשעה אישומים אשר הופיעו בכתב האישום. הנאשם הורשע בעבירות של שלילה וניסיון שלילה של כושר ההתנגדות לשם ביצוע עבירה בצוותא, גניבה בצוותא חדא, קשירת קשר לפשע, הונאה בכרטיס חיוב בצוותא חדא, קשירת קשר לעוון.

הפרקליטות ציינה בטיעוניה, כי הנאשם ושותפתו בחרו בקפידה את הקשישים בהם בחרו לפגוע כולם מתגוררים בגפם ובגיל מתקדם, וזאת כעדות ונמנים על האוכלוסייה החלשה, הקלה והחשופה ביותר לפגיעה. כמו כן עמדה הפרקליטות על כך שהנאשמים העמידו את הקשישים בסכנה בעצם מתן הכדורים וזאת מפאת גילם ומצבם הבריאותי.

השופטת ברנט חיזקה עמדה זו וציינה כי "הנאשם בחר לו, לאחר תכנון מוקדם, חמישה קורבנות שהצעירה בהם בת 84 שנים… הנאשם ביחד עם שותפתו שללו את כוח התנגדותם של קורבנותיהם על ידי שימוש בכדורי שינה אשר שללו באופן זמני את כוח התנגדותם של הקשישים תוך אדישות לתוצאות מעשיהם ותוך החדרת חומרים כימיים לגופם בניגוד לרצונם… הערכים המוגנים שנפגעו הם פגיעה בקניינם, ביטחונם האישי, זכותם לכבוד ולהגנה נוכח גילם המבוגר".

בהמשך לכך גזר בית המשפט על הנאשם עונש 4 שנות מאסר וכן עונש מאסר על תנאי, קנס כספי בגובה 10 אלף שקלים ופיצוי בסך 7,500 שקלים לכל אחד מנפגעי העבירה באישומים בהם הורשע.

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל ברנט

_____________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות