הכתה את ילדיה – הסתירה הסימנים במייק אפ

כתב אישום שהוגש נגד בני זוג מדימונה חושף אלימות קשה כלפי ילדיה של האם, בני 9 ו-10 במשך תקופה ארוכה. הם נאשמים בהתעללות ובכך שמנעו מהשניים טיפול רפואי
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד בני זוג מדימונה, המייחס להם ביצוע ריבוי עבירות של תקיפת קטין או חסר ישע, התעללות בקטין, הפרת חובה של הורה או אחראי, שיבוש מהלכי משפט, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והדחה בחקירה. כתב האישום חושף אלימות מתמשכת כלפי הילדים, התעללות קשה ואף מניעה של טיפול רפואי. הפרקליטות מבקשת להותיר את בני הזוג במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, הנאשם, בהזדמנויות רבות ולאורך תקופה ממשוכת, ביצע עבירות אלימות כלפי שני ילדיה של הנאשמת מנישואים קודמים, בני 9 ו-10. לעתים קרובות, תקף הנאשם את הקטינים וביצע בהם מעשי התעללות קשים, בנוכחות אמם ובידיעתה, אך הנאשמת לא עשתה דבר כדי למנוע מהנאשם לתקוף את ילדיה ונמנעה מלקחת אותם לטיפול רפואי.

בין היתר, כך מפורט בכתב האישום, הכה הנאשם את הילדים באגרופים בפנים ובגופם, תקף אותם באמצעות חגורה כי לא ביצעו מטלות בבית וגרם להם לחבלות חמורות. באירוע אחד, בעקבות תקיפת הנאשם, ראשו של ילד הוטח בקיר ושיניו נשברו. הילד סיפר לאמו והראה לה את החבלות, אך היא לא עשתה דבר. בעקבות מעשי האלימות וההתעללות ובמספר הזדמנויות רבות, הורתה הנאשמת לקטינים שלא לספר לאיש ובתוך כך גם לא למשטרת ישראל, על המתרחש בביתם.

בן 10, בגשם, בכפכפים

מכתב האישום עולה, כי באחד הימים הקרים והסוערים בסוף ינואר, ביקשה הנאשמת מבנה בן ה-10 שצפה בטלוויזיה להביא לה מחבת. הקטין לא נענה במידית לבקשת הנאשמת, הנאשמת כעסה עליו והנאשם הלם בו באגרופיו בחוזקה בבטנו ובפניו, וזאת כאשר הנאשמת נוכחת בעת ביצע מעשי האלימות. מיד לאחר מכן, כשהקטין בוכה וכאוב, הענישה אותו הנאשמת והורתה לו לעזוב את הדירה בחולצה קצרה ובכפכפים קרועים, כשבחוץ קר וסוער. השכן שהבחין בילד עומד בחוץ בוכה ורועד, הכניס אותו לביתו.

הנאשמים נמלטו בחשיכה מהשוטרים מהקומה השנייה של הדירה יחד עם הילדים והתחבאו על גגון מאולתר ומסוכן, כל זה כשהם טשטשו את החבלות שהיו על פניו של ילד עם המייק אפ.

בכתב האישום צוין, כי הנאשם במעשיו, "תקף קטין חסר ישע שהוא היה אחראי עליו וגרם לו חבלות של ממש וחבלות חמורות וכן עשה בקטין וחסר ישע שהוא אחראי עליו מעשים של התעללות גופנית ונפשית".

הנאשמת, מתואר עוד באישום, במעשיה, "לא מנעה תקיפה… ולא מנעה מעשים של התעללות גופנית או נפשית בקטין חסר ישע כל זה בהיותה אחראית עליו, וכאשר מוטלת עליה החובה לדאוג לבריאותו או למנוע התעללות בו, חבלה בגופו או פגיעה אחרת בשלומו ובבריאותו".

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

____________________________________________________

עורך דין שאול דבח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות