כתב אישום: נער היכה חרדי בירושלים

קטין בן 17, תושב הבירה, נאשם בביהמ"ש לנוער בתקיפת אדם בעל חזות דתית בשיח' ג'ראח לפני כשבועיים מתוך מניע גזעני. המקרה תועד והופץ ברשתות החברתיות
דנה לווינסקי |
גבר חרדי (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה)

לבית משפט השלום לנוער בירושלים הוגש כתב אישום נגד קטין בן 17, תושב ירושלים, לאחר שתקף יהודי בשכונת שיח' ג'ראח לפני כשבועיים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דולי מזעל, הנאשם בעט בחוזקה במתלונן, יהודי בעל חזות דתית, אשר הוטח לעבר קיר תחנת האוטובוס, מעד בסמוך אליה ונפל לרצפה. מיד לאחר מכן הנאשם נמלט מכוחות המשטרה שרדפו אחריו ונעצר כעבור זמן מה. אירוע התקיפה צולם והופץ ברשתות החברתיות עם שיר ברקע וכיתוב בערבית "לא מספיק שהוא הגיע במקרה וגם תקף אותו בעיטה שהעיפה אותו לעזאזל". כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו למתלונן חבלות בבטנו.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו. במקביל לכתב האישום הוגשה נגד הנאשם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

אישום: נכנס לישראל לטיפול רפואי ופעל לטובת חמאס

בשבוע שעבר פורסם כי לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד חבר בארגון חמאס, אחמד אבו אלנור, בן 27 מעזה, בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור ושהות בלתי חוקית.

על פי כתב האישום, הנאשם הצטרף לזרוע הצבאית של חמא"ס ולקח חלק בפעילות הארגון, עבר אימונים צבאיים והשתתף יחד עם פעילי חמא"ס נוספים בפעילות הריבאט (שמירות חמושות). במהלך מבצע צוק איתן, פיקד הנאשם בג'באליה, על פעילות "ריבאט" על פעילי הקסאם ותפקיד החוליה היה בין היתר לאתר משתפי פעולה עם ישראל.

כמו כן, כך לפי כתב האישום, קיבל הנאשם הדרכות להשתמש בשיטות פעולה או באמצעים לביצוע עבירות טרור, כגון כיצד יש לנהוג במידה ופורצת מלחמה עם ישראל, היכן נקודות המסתור, כיצד לתשאל אנשים ברחובות בכדי לחשוף זהותם ופועלם, ועוד.

עוד מציינים בפרקליטות, כי בינואר 2020 נכנס הנאשם לישראל לאחר שקיבל היתר כניסה ושהייה ליום אחד לצרכים רפואיים, קיבל טיפול רפואי כנדרש, אך על אף שתוקפו של אישור השהייה פג, הנאשם נשאר לשהות בישראל, מבלי שהיה בידיו היתר כדין לעשות כן במשך כשנתיים נוספות, עד מעצרו. הנאשם המשיך בחברותו ובפעילותו בביטחון הכללי של החמאס גם בעת שהותו בישראל.

________________________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות