נהג מונית הורשע בביצוע מעשה מגונה בנערה בת 17

ביהמ"ש קבע כי הנהג הטריד ונגע בנערה בזמן שהסיע אותה לביתה, אף שהוא עצמו הכחיש את המיוחס וטען כי מדובר ב"עלילה שפלה". השופט: "הפר את האמון שניתן בו"
נעמה כהן |
מונית, צילום ארכיון: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, מוחמד חאג' יחיא, הרשיע נהג מונית בביצוע מעשה מגונה בנוסעת תוך כדי נסיעה מתל-אביב לירושלים, השופט חאג' יחיא זיכה את הנהג מאחזקת סם מסוג קנאביס ונסיעה תחת השפעת סמים. "שעה שהנהג עצמו הוא 'הפוגע' בנוסע, הוא לא רק עובר על הדין הפלילי, אלא גם מועל באמון זה. ובמילים פשוטות יותר, שעה שבנותינו ובנינו – קטינים כבגירים – נדרשים להסעות ציבוריות ממקום למקום, ביום ובלילה, אין לנו אלא לסמוך על הנהג שמסיע אותם, ואידך זיל גמור".

על פי כתב האישום, שהתה המתלוננת, שהיתה אז כבת 17, בתל אביב. היא ביקשה מהנהג להגיע לתחנה המרכזית בתל-אביב. לצורך כך, עלתה המתלוננת לרכב המונית שהיה נהוג על-ידי הנאשם והתיישבה במושב הקדמי. הנאשם שאל את המתלוננת לאן יעדה והיא השיבה לו שהיא מתכננת לנסוע באוטובוס לביתה בירושלים.

הנאשם הציע לה להסיע אותה לירושלים במחיר מוזל והמתלוננת הסכימה לכך. במהלך הנסיעה, כאשר הגיעו לכביש מספר 443, החל הנאשם להחמיא למתלוננת כי היא "חמודה" ו-"יפה" ואף אחז בידה.

"אם היית זורמת…"

המתלוננת, נטען בכתב האישום, משכה את ידה ופנתה להשתמש במכשיר הטלפון הנייד שלה. בשלב זה, אמר לה "תעזבי כבר את הטלפון, מה לא תקדישי לי זמן להיות איתי, תקריאי לי בקול מה שאת כותבת בטלפון, אולי יהיה לי מעניין". בהמשך הנסיעה, הוא משך אליו את המתלוננת וחיבק אותה, ובתגובה היא זזה הצידה.

עוד נטען כי הנאשם ניסה לנשק אותה בשפתיה אך היא התנגדה לכך, וכתוצאה מהתנגדותה ניתנה הנשיקה על לחיה. בנוסף, על פי האישום, תוך כדי נהיגה ולעיני המתלוננת, עישן הנאשם סם מסוכן מסוג קנאביס מגולגל בסיגריה ואף אמר לה "אם היית יותר זורמת וגדולה הייתי מזמין אותך לג'וינט ולבר".

הנהג אישר, כי במהלך הנסיעה, הוא החזיק בידה אך זאת בהסכמתה המלאה, אולם כפר בכך כי ביצע מעשה מגונה כלשהו, הכחיש כי עישן סמים כלשהם. לטענתו, המתלוננת העלילה עליו "עלילה שפלה" רק כדי לא לשלם לו את עלות הנסיעה, עלות שלא שולמה עד יום זה. המשטרה הוזמנה אותו ערב על-ידי חברתה של המתלוננת, עמה היא החליפה מסרונים, כל זאת חרף התנגדות המתלוננת לקרוא למשטרה ובזמן שהחברה לא שמעה את מה שקורה "מעבר למקלדת בטלפון".

השופט חאג' יחיא שכאמור הרשיע את הנהג מונית רק במעשה המגונה וזיכה אותו מעניין הסמים, ציין בהכרעת הדין כי הוא רואה בנהג התחבורה הציבורית כאיש אמון, ושנוסעים עמו – בין באוטובוס, בין במונית ובין בכל נסיעה ציבורית אחרת – סומכים עליו נוסעיו כי יוביל אותם ליעדיהם בבטחה.

פגיעה באמון הנוסעים

"לעתים", כתב השופט בהכרעת הדין, "הנהג נחשף על-כורחו לשיחות הפרטיות של נוסעיו, סודותיהם הכמוסים, פרטיותם ובריאותם, חוויותיהם הטובות או תסכוליהם ומצוקותיהם, יעדי נסיעותיהם וסדרי יומם, ועוד. אנשים נוטעים בנהג זה אמון רב. אשר לביטחונו האישי של הנוסע במהלך נסיעתו, אמנם נהג כאמור אינו 'מאבטח' של כל נוסע ונוסע, אך ללא ספק, חובתו הנורמטיבית והמוסרית שלכל הפחות, יעניק את המרחב שמאפשר ביטחון אישי לנוסע".

עוד הוסיף השופט חאג' יחיא בהכרעת הדין כי "שעה שהוא עצמו 'הפוגע' בנוסע – כבמקרה לפנינו בו ביצע הנהג מעשה מגונה בנוסעת – הוא לא רק עובר על הדין הפלילי, אלא גם מועל באמון זה. ובמילים פשוטות יותר, שעה שבנותינו ובנינו – קטינים כבגירים – נדרשים להסעות ציבוריות ממקום למקום, ביום ובלילה, אין לנו אלא לסמוך על הנהג שמסיע אותם, ואידך זיל גמור".

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מוחמד חאג' יחיא

___________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות