מיליוני שקלים פיצוי לילד שנפגע בתאונת דרכים בגיל שנתיים

בעקבות האירוע סובל הקטין מנכות פיסית וגם קוגנטיבית ונקבע כי יזדקק לעזרה סיעודית למשך כל חייו. הפיצוי כולל גם הפסדי פנסיה, צרכים שיקומיים ונזק שאינו ממוני
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי מרכז, אבי פורג, הורה לנהג ולחברת ביטוח כלל לפצות ילד שנפצע בתאונת דרכים קשה בכחמישה מיליון שקלים, כולל שכ"ט עו"ד, לאחר שהוא והוריו כבר קיבלו סכום של כ-1.8 מיליון שקלים.

התובע נפגע בהיותו בן שנתיים בתאונת דרכים מרכב שהיה נהוג בידי הנתבע כאשר כלל חברה לביטוח ביטחה את השימוש ברכב על ידי הנתבע במועד התאונה. כתב התביעה נגד הנתבעים הוגש לבית המשפט 3 שנים לאחר התאונה, בשם התובע ובשם הוריו, ובמסגרתו נטען, כי הבן נפגע בחבלה רב מערכתית מורכבת בתאונה המהווה תאונת דרכים, כמשמעה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. לאחר שכפרה הנתבעת בחבותה הגישו התובעים כתב תביעה מתוקן במסגרתו התווספה קרנית, קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים כנתבעת נוספת.

כעבור מספר שנים, ניתנה החלטת השופטת (בדימוס) אסתר דודקביץ, במסגרתה קבעה כי התאונה ארעה כתוצאה מכך שהנתבע פגע בחזית הרכב בראשו של התובע ולפיכך הנתבעת חוייבה לפצות את התובעים בגין נזקיהם שנובעים מהתאונה ובהתאם נדחתה התובענה כנגד קרנית. לגבי הנתבע נקבע שלא הגיש סיכומים בכתב ולא התייצב להשלמת סיכומים בעל פה ולפיכך לא ניתן צו להוצאות לטובתו.

עזרה לכל החיים

המומחה בתחום בנוירולוגי קבע כי הילד סבל מ-65 אחוז נכות ביד שמאל, 40 אחוז נכות שילוב הפרעות קוגניטיביות ועוד 20 אחוזים בגין חסר בעצם גולגולתית. בעקבות כך, השופט פורג קבע כי קיימת לתובע אפשרות להגיש בקשה לקבלת שירותים מכוח חוק הסעד, זאת לאחר שבחוות דעתו העריך מומחה כי התובע יזדקק לעזרה בהיקף של כ-10-8 שעות יומיות למשך כל חייו. המומחה בעדותו עמד על קביעתו תוך שהוא מבהיר כי התובע יהיה זקוק גם לעזרה והכוונה משמעותית בכל הקשור לארגון חייו וביצוע מטלות יומיות, וכי נושא החלטות בעניינים כספיים וקניות למשל נכלל בהיקף העזרה של 9 שעות, שכוללות את הכל.

לכן, פסק השופט לתובע בגין עזרת הזולת לעתיד החל מגיל 21 ועד לגיל 77.5 פיצוי חודשי בסך של 8,000 שקלים ועוד פיצוי בגין הפסדי פנסיה, צרכים שיקומיים, ניידות ונזק שאינו ממון וכן עזרה לזולת עד גיל 21.

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבי פורג

____________________________________________________

עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות