חתן וכלה תובעים את בעל האולם: "הושפלנו כי אנחנו אתיופים"

עובד באולם האירועים העלה לרשת תמונה מערב החתונה תחת הכותרת: "ערב גיבוש צוות ניקיון 2021", בני הזוג דורשים פיצוי: "הרסו את היום המאושר בחיינו"
גילי סיוון-כהן |
צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום באשקלון הוגשה תביעת לשון הרע, בסך 140 אלף שקלים, על ידי בני זוג, בני העדה האתיופית, נגד האולם בו נישאו באזור השפלה, לאחר שאחד מעובדי האולם, העלה תמונה לפייסבוק של אורחי החתונה, בני העדה האתיופית רוקדים וכתב בין השאר: ״ערב גיבוש צוות ניקיון 2021״.

"שמנו הטוב נפגע לאין שיעור", כתבו בני הזוג בתביעה, "היום המאושר בחיינו נהרס".

על פי התביעה, לפני מספר חודשים, נישאו התובע ובחירת ליבו ובמסגרת ההתקשרות עם אולם האירועים, נכללו במחיר המנה שירותים שונים, אשר מסופקים על ידי האולם ובכלל זה, שירותי הגברה ותאורה.

ביום החתונה, העלה איש ההגברה והתאורה, הפועל מטעם האולם תמונה בה נראית רחבת הריקודים מיום האירוע – המונה אורחיו של התובע, רובם ככולם בני העדה האתיופית, לבושים בתלבושת אתיופית מסורתית.

הצילום פורסם בדף פייסבוק בשם "לא רואים בעיניים", שעל פי התביעה, מפעיל קבוצה בעלת אמירות גזעניות ומשמש לצורכי הסתה לגזענות ולשם העמדת ציבור או אנשים ללעג, לבוז ולכלימה – כמושא לצחוק לחברי הקבוצה.

הסתה לגזענות

בכותרת התמונה, נרשם: ״ערב גיבוש צוות ניקיון 2021״ מלווה באייקון בצורת "לב" – בכסות של אמירה ולפיה אתיופים לא מסוגלים להיות כלום, למעט "עובדי ניקיון", אשר מבקשים "להתגבש".

הפוסט שהועלה זכה לסימוני "לייק" רבים, 490 סימוני לייק ואף לתגובות פוגעניות ובכללם:

"זו מסיבת סיום של מחזור קורס ניקיון חדשים", "מי מנקה אחריהם", "הכנות להפגנות 2022״, ״למה צריך DJ אם המוזיקה שלהם בנויה מזמר ומתופף על סירים…בזבוז" ועוד כיו״ב.

על הפוסט האמור גילה התובע בעקבות הפצתו בקבוצות "וואטסאפ" רבות.

"עצם הפרסום הגיע לידיו של החתן, למשפחתו, למכריו ולאורחיו שהשתתפו באירוע וחלקם אף צולמו בפוסט מושא הפרסום", נכתב בתביעה.

"אם לא די בכך, פניות רבות הגיעו ממכרים ואורחים אשר נכחו בחתונה ונעלבו עמוקות מהפרסום שכן, מדובר בפגיעה מכוונת בבני העדה האתיופית תוך שיוך בני העדה לעבודות ניקיון, במטרה לבזותם ולהעליבם".

בני הזוג דורשים פיצוי וטוענים כי "בעקבות הפרסום שהועלה כאמור, חוו כאב וסבל לאין שיעור". "שמם הטוב נפגע לאין שיעור", נכתב בתביעה, "כך שבנסיבות אלו, בהינתן עיתוי הפרסום והקשרו, בייחס לחתונתו של התובע, אשר אמור להיות היום המאושר בחייו, רואה החתן בעוולות אלו כעוולות בעלות חומרה רבתי".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות