ביהמ"ש מתריע: "חשש לסכנת חיים במתחם פנרמה"

המקום ממשיך לפעול, אף שכבר בשנת 2011 הוצא לו צו סגירה ע"י כיבוי אש. השופט: "עלולים להילכד עשרות, אם לא מאות בני אדם, בעת שריפה ללא אפשרות להימלט"
דנה לווינסקי |
מכבי אש. צילום: אבשלום ששון, פלאש 90

מאז שנת 2011, אז הוצא צו סגירה למתחם פנרמה בתל אביב על ידי מכבי אש, ועד היום המתחם פועל כרגיל, כך עלה במהלך דיון בתביעה בין נציגות הבית המשותף להנהלת המתחם. בעקבות כך שהמתחם פועל כרגיל, שופט בית משפט השלום עדי הדר הוציא החלטה המתריעה לפני רשות הכבאות ועיריית תל אביב בדבר חשש לסכנת חיים במתחם פנרמה. "לנוכח הממצאים המטרידים המעלים אפשרות לסכנת חיים במתחם רחב ידיים בו עלולים להילכד עשרות, אם לא מאות בני אדם, בעת שריפה, חס ושלום, ללא אפשרות להימלט, יש ליידע על כך מידית רשות הכבאות ומינהל ההנדסה של עיריית תל אביב יפו", כתב השופט בהחלטתו.

במהלך שמיעת הראיות הובא לידיעת ביהמ"ש שעד היום אין אישור כבאות למתחם פנרמה הנוגע לשטח של 118 אלף מ"ר. כמו כן, נמסר, ע"י היועץ לבטיחות אש, והעדה מטעם הנתבעת, שתכנית להסדרת המלטות בשעת חרום טרם הוכנה וטרם הוגשה לרשות הכבאות. הצדדים האשימו זה את זה באחריות למצב החמור. התובעת טענה שהנתבעת מסרבת לכבד החלטה על החלפתה כחברת ניהול, והנתבעת כפר. בתקפות ההחלטה האשימה את בעלי הזכויות בכך שאינם ממלאים חובתם לשלם דמי ניהול וכך מונעים השלמת הטיפול בעניין קבלת אישור כבאות.

"סכנת חיים"

ביהמ"ש הודיע לצדדים כי בכוונתו לחייב התובעת להמציא לידי רשות הכיבוי, ומנהל ההנדסה של עירית תל אביב יפו, ממצאים אלה, על מנת שיפעלו בהתאם, על פי סמכותם. התובעת טענה שלא יהיה די בכך, אלא יש צורך בצעדים נוספים. הנתבעת טענה שרשות הכיבוי מודעת על בסיס שוטף למצב במתחם ולראיה, טענה, בשנת 2011 רשות הכיבוי נתנה צו סגירה ולא מצאה לשוב וליתן צו סגירה.

״ביהמ"ש קובע", כתב השופט הדר בהחלטתו, "כי לנוכח הממצאים המטרידים המעלים אפשרות לסכנת חיים במתחם רחב ידיים בו עלולים להילכד עשרות, אם לא מאות בני אדם, בעת שריפה, חס ושלום, ללא אפשרות להימלט, יש ליידע על כך מידית רשות הכבאות ומינהל ההנדסה של עיריית תל אביב יפו".

לדברי השופט, לכן, בלי קשר להמשך ליבון המחלוקת בין הצדדים, "ככל שיש לשקול סגירת המתחם לאלתר, אין לקשור בין שני הדברים. התובעת תמציא החלטה זו מידית לרשות הכיבוי ולמנהל ההנדסה בעיריית תל אביב יפו ותגיש אישור המצאה עד יום שלישי השבוע״.

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עדי הדר

___________________________________________________________

עו"ד עמיחי זלצר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות