מטפלת סיעודית נאשמת: גנבה כסף מחולת הסרטן בה טיפלה

ראדייה בסול, 27 מחיפה, נאשמת בביהמ"ש כי גנבה המחאות מהמטופלת, זייפה את חתימתה והפקידה עשרות אלפי שקלים בחשבונה
גילי סיוון-כהן |
אשרה הומניטרית - מה צריך לדעת » מדריך obiter
עובדת סיעוד (למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום ברמלה הוגש כתב אישום נגד ראדייה בסול, בת 27, מחיפה. היא נאשמת בגניבה, זיוף וקבלת דבר במרמה, לאחר שזייפה חתימות על המחאות שלקחה מביתה של חולת סרטן אותה סעדה במסגרת עבודתה כאחות סיעודית, והפקידה אותם בחשבון הבנק שלה.

מכתב האישום עלה, כי הנאשמת עבדה כאחות סיעודית בביתה של חולת סרטן ובעלה, בני זוג מהעיר מודיעין. במהלך עבודתה נטלה הנאשמת ללא הסכמתם וללא ידיעתם של בני הזוג שני צ'קים מפנקס ההמחאות שהיה בחדר השינה של האישה.

באחת המחאות, כך נטען, מילאה תאריך, את שמה, סכום של 40 אלף שקלים וכן זייפה חתימה הנחזית להיראות של בעלי ההמחאה. הנאשמת הפקידה את ההמחאה לחשבונה אך הבנק סרב לכבדה. לאחר מכן מילאה המחאה נוספת באופן דומה אך הפעם כתבה סכום של 2,695 שקלים והפקידה בחשבונה.

כתב האישום מייחס לנאשמת עבירות של גניבה, קבלת דבר במרמה, ניסיון לקבלת דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר.

עוד בפלילים: שנתיים וחצי מאסר לשוטרת שהורשעה בזיוף צוואה

שופט בית משפט השלום בחיפה, זאיד פלאח, גזר שנתיים וחצי שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס ופיצויים למתלוננים על השוטרת מירה כרסנטי. זאת, לאחר שהורשעה, בתום ניהול הוכחות, בין היתר, בביצוע עבירות זיוף ומרמה כלפי צוואתה של קשישה ערירית שנפטרה. "כל אדם אמור להתנהג באופן שאינו מפר חוק, תוך שמירה על כללים ונורמות חברתיות, וכאשר מדובר בשוטר משטרת ישראל – הציפייה ממנו, לשמור על הכללים והנורמות, היא כפל כפליים מאדם מן היישוב", נכתב בגזר הדין.

על פי הכרעת הדין, הנאשמת שעבדה בתביעות התעבורה המשטרתית בחיפה, ניצלה את גישתה למערכת המחשוב של משטרת ישראל, איתרה פרטים של אישה שנפטרה, בדקה שאין לה קרובי משפחה מדרגה ראשונה שעשויים לתבוע את ירושתה ופעלה יחד עם אחיה לזיוף צוואה וקבלה במרמה של כספי הקשישה ודירתה. הנאשמת הגישה לרשם לענייני ירושה בחיפה בקשה לצו קיום צוואה, שכאמור זייפה יחד עם אחיה, לפיה המנוחה מודיעה על רצונה להוריש לנאשמים את כל רכושה, הכולל דירת מגורים, תכולתה, וכל הכספים המצויים בחשבונות הבנק שלה, בביטוחי מנהלים, קופות גמל, ביטוחי חיים, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה.

הנאשמת, כך לפי הרשעתה, הציגה מצג כוזב כי המנוחה היא חברה טובה של אמה ז"ל, ושהנאשמים טיפלו במנוחה לאורך השנים ועל כן מעוניינת המנוחה להוריש להם את רכושה. בעקבות צו קיום הצוואה, העבירו הנאשמים את דירת המנוחה על שמם בטאבו וכן פנו לבנק בו נוהל חשבונה של המנוחה וביקשו כי הכספים המופקדים בחשבון יועברו לרשותם.

במקרה אחר, עשתה הנאשמת שימוש פרטי במערכת המחשוב המשטרתית על מנת לאתר בעלים של הרכב שטענה כי פגע ברכבה הפרטי ובשיחה עם קרוב משפחתו הזדהתה כתובעת בתביעות תעבורה.

________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות