עונש מאסר למנהלת חברת הסעות שהונתה את רשויות המס

סבטלנה גילמן, מנהלת חברת שביט הסעות בע"מ הורשעה בבית משפט השלום בירושלים, במאות עבירות של דרישת החזרי בלו כוזבים ובקיזוז מס תשומות בסכום כולל של מעל 750,000 שקלים ונידונה לעשרים חודשי מאסר בפועל. העבירות בהן הורשעה בוצעו בזמן שהתנהל נגדה הליך בשל עבירות קודמות זהות
יעל חן |
פטיש בית משפט

על פי גזר הדין, הואשמה גילמן, המשמשת גם כמנהלת חשבונות בחברה העוסקת בתחום המוניות, בדרישה של לא פחות מ- 650 החזרי בלו כוזבים, בעבור רכישת סולר בשם החברה. כעולה מגזר הדין, גילמן איתרה במהלך השנים 2014-2016 מוניות שונות שאינן קשורות לחברה, ודרשה החזרי בלו בעבור הסולר ששימש לתדלוקן, וכך קיבלה במרמה החזרי בלו בסכום של מעל מיליון שקלים אשר שימשו לצרכיה. כמו כן, הואשמה גילמן בקיזוז מס תשומות מדו"חות החברה בין השנים 2013-2016 בסכום כולל של 768,741 שקלים.

מעשי המרמה של גילמן בוצעו תוך שימוש במסמכים כוזבים, וגרעו מהקופה הציבורית מעל ל- 1.8 מיליון שקלים.

לגילמן, עבר פלילי בעבירות זהות, בגינן נידונה בשנת 2015 לשישה חודשי מאסר בעבודות שירות ומאסר על תנאי.

לאור העובדה שהנאשמת ביצעה את העבירות בזמן ניהול ההליך הקודם, גזר עליה כבוד השופט ירון מינטקביץ מבית משפט השלום בירושלים, בין היתר, עשרים חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי כל עוד לא תעבור על עבירות פשע, וארבעה חודשי מאסר על תנאי שלא תעבור עבירות עוון.

"התקשיתי לקבל את טענת הסניגור, כי הנאשמת עברה את העבירות שלא בשל בצע כסף, אלא כתוצאה מבעיה נפשית ממנה היא סובלת. המניע לביצוע עבירות מסים הוא כספי", כתב השופט מינטקביץ בגזר הדין והוסיף:"לחובת הנאשמת זקפתי את הרשעתה הקודמת בעבירות דומות ואת העובדה שהעבירות בהן הורשעה בוצעו בעצם הימים בהם התנהל נגדה ההליך הקודם. עניין זה מלמד על כשלון ההרתעה בעניינה. עוד הבאתי בחשבון את העובדה שעד היום לא שילמה הנאשמת את חוב המס".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות