נהגי דן סירבו לסייע לנכים – החברה נקנסה ב-40 אלף שקל

שני כתבי אישום שהוגשו לאחרונה פירטו כיצד הנהגים סירבו לאפשר את פתיחת הרמפה באוטובוס כדי לאפשר לכיסאות גלגלים להיכנס. ביהמ"ש גזר פיצוי אישי ללקוחות שנפגעו
גילי סיוון-כהן |
אוטובוס של חברת דן

נהגי אוטובוס של חברת דן סירבו לפתוח רמפה לנוסעים נכים ונקנסו על ידי בית משפט השלום בתל אביב ב-40 אלף שקלים. בית המשפט גם גזר פיצוי אישי של אלפי שקלים לשני הנוסעים, נכים, שנפגעו משירות של החברה.

מדובר בשני כתבי אישום שהוגשו לאחרונה, כאשר מכתב האישום של המקרה הראשון עלה כי הנוסע, נכה המתנייד בכיסא גלגלים, המתין בתחנת אוטובוס בדרך מנחם בגין בתל אביב, בדרכו לרמת גן. כשהגיע האוטובוס, הנהג פתח את הדלת האחורית של האוטובוס ואמר לנוסע כי אין ברשותו אמצעי לפתיחה של הרמפה, המשמשת להעלאת נוסעים המתניידים בכיסא גלגלים. בעקבות זאת, הנוסע לא הצליח לעלות על האוטובוס ונותר בתחנה.

מכתב האישום השני עלה כי הנוסעת, נכה המתניידת בכיסא גלגלים, המתינה בתחנת אוטובוס הנמצאת בדרך בן גוריון-ששת הימים, ברמת גן. כשהגיע האוטובוס לתחנה, הנהג לא פתח את הרמפה להעלאת הנוסעת ולא סייע לה לעלות לאוטובוס. כשביקשה הנוסעת לפתוח את הרמפה, השיב לה הנהג כי הרמפה לא תקינה.

פיצוי אישי והתחייבות

לאחר שהתעקשה, הנהג ביקש מאחד הנוסעים שהיו באוטובוס לפתוח את הרמפה. הנוסע פתח את הרמפה וסייע לנוסעת לעלות לאוטובוס. בהמשך הנוסעת עלתה לאוטובוס, אך גם אז הנהג לא קם מכיסאו ולא דאג לוודא כי כיסא הגלגלים רתום למתקן המיועד לכך. כתוצאה מכך, הנהג הסיע את הנוסעת תוך סיכון בטיחותה במקרה של עצירה פתאומית. הנוסעת ניגשה לחלק האחורי של האוטובוס כדי לרשום את מספר הרישוי של האוטובוס. משהבחין בכך הנהג, ירד מהאוטובוס וצעק לעברה "תכתבי מה שאת רוצה, מי ישמע לך…".

בית המשפט, שקנס כאמור את חברת דן בעשרות אלפי שקלים, גם חייב את חברת האוטובוסים לפצות אישית את הנוסעים. במקרה הראשון, קבע בית המשפט כי הנוסע יפוצה בסכום של 3,700 שקלים, מהם 700 שקלים שישולמו באופן אישי על ידי הנהג. במקרה השני, נקבע כי הנוסעת תפוצה אישית בסכום של 2,500 שקלים. כמו כן, שני הנהגים נדרשו על ידי בית המשפט לחתום על התחייבות אישית בסך כולל של 11 אלף שקלים, מלהימנע מעבירה דומה במשך שלוש שנים.

______________________________________________________

עו"ד סיוון כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות