11 וחצי שנות מאסר לאבנר הררי על ניסיון רצח של כדורגלן עבר

הררי הורשע ביחד עם אבישי בן דוד בניסיון לרצח את קובי מוסא. בן דוד, שנידון ל-15 שנות מאסר, הורשע גם בהנחת מטען ברכבם של הזמרת מרגלית צנעני ואיש העסקים מאיר שמיר
רונן לוי |
אבנר הררי בביהמ"ש, ארכיון.

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט רענן בן יוסף גזר הבוקר (יום ג') 11 וחצי שנות מאסר על העבריין אבנר הררי שהורשע בפרשת המטענים, בניסיון רצח הכדורגלן קובי מוסא וזוכה מחמת הספק בהנחת המטען לזמרת מרגלית צנעני. על אבישי בן דוד הוטלו 15 שנות מאסר לאחר שהורשע בהנחת מטענים למרגלית צנעני, איש העסקים מאיר שמיר וכדורגלן העבר קובי מוסא.

השופט רענן בן יוסף כתב בגזר הדין כי: ״מטעני החבלה גרמו נזק רב עוצמה והיה בהם פוטנציאל לפגיעה חמורה בקרבן המיועד. הפעלת המטען יכולה לגרום לנזק חמור למטרה אך גם לעוברי אורח. מעשי הנאשמים בסופו של יום לא גרמו נזק לחיי אדם בפועל אולם יש להתחשב במה שעלול היה לקרות…עברו הפלילי של הררי מכביד ובהיקף חריג מדובר באדם שאינו יודע לקחת אחריות על מעשיו…גילו אינו צעיר ידבר בזכותו וכן הוא לא היה בזירה משפטו התארך בגלל אבישי בן דוד״.

כזכור, לפני כחמש שנים הוגש כתב האישום כנגד השניים, בו נטען כי הררי ובן דוד ניסו לרצוח את מוסא ובמעורבות בהטענת מטען לצנעני. לבן דוד יוחסה הטמנת מטען לאיש העסקים מאיר שמיר. נטען שהשניים נהגו להיפגש בחנות הירקות של הררי בהרצליה, שם ייצרו, הכינו והרכיבו מטעני חבלה שאותם כיוונו להפעיל לפי הזמנה ובתמורה לתשלום.

אחד המטענים, כאמור, גרם נזק לרכבה של הזמרת מרגלית צנעני, בנוסף, השניים נאשמים במעורבות בהנחת מטען לכדורגלן קובי מוסא בפברואר 2017. נטען כי השניים קשרו קשר לחסלו, אם כי המניע אינו ברור. מטען הונח ברכבו, ובעת ההכנות להפעלתו בן דוד נתפס בזירה על ידי המשטרה.

זיכוי מחמת הספק

בהכרעת הדין, קבעו השופטים כי הצטברו ראיות חד-משמעתיות נגד בן דוד, זאת בין היתר בשל הדמיון בין מערכות ההפעלה והיישום של הנחת המטענים וכן נמצאה התאמה בין הממצאים בשטח לבין הדי.אן.איי שלו. באשר לזיכוי של הררי באשר להנחת המטען ברכבה של מרגול ציינו השופטים: "אין ספק כי תחושת הבטן השיפוטית מפנה חשד כבד כלפי הררי – השאלה האם הציגה התביעה די ראיות?… אבל התביעה לא הציגה שיחה טלפונית אחת שהשניים עסקו בסוגייה".

השניים הכחישו לאורך המשפט את המיוחס להם. הררי אף העיד כי הוא וצנעני ביחסים טובים ואין ולא היתה לו כל סיבה לפגוע באשה בת 70. בטיעונים לעונש אמר הררי כי הוא חף מפשע ולאחר שהשתחרר ממאסר הקים קו חלוקה של תותים. "אני חף מפשע, אמיתי, בכל היקר לי, אני לא עשיתי פשע, אני חי חיים נורמטיביים, לא עשיתי שום עבירה בוודאות, ממש ככה. לא עשיתי שום עבירה. האשימו אותי בניסיון רצח כאשר אף אחד לא ידע מה הכוונה של המכוון", אמר הררי.

הררי הוסיף: "אני כל יום עובר שגרת מוות, אני לא מאמין שאני נמצא במקום הזה. כל העדים שהעידו פה ועלו וכבודו ראה את זה, אף אחד לא אמר שאני עשיתי את העבירה, קובי מוסא העיד פה ואמר שהוא לא מכיר אותנו בכלל. בכל לשון של בקשה, אני פונה אליכם כהורים. יש לי שתי נכדות ועוד נכדה אחת בדרך, אני רוצה להיות עם המשפחה, אני לא מכיר את הבן אדם, מעולם לא פגשתי אותו, שמעתי את השם שלו רק ביום של החקירה".

בן דוד אמר בדיון: "אני רק רוצה להגיד דבר אחד, כבודו, אני רק רוצה לחזור הביתה, על דברים שעשיתי אני מבקש מחילה, על מה שלא עשיתי אין לי מה לבקש, ניסיון לרצוח אין ולא הייתה לי כוונה כזאת בכלל, אז אני מבקש מבית המשפט לחזור הביתה".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רענן בן יוסף

_______________________________________________________

עו"ד אמיר ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות