עשרות עצורים בחשד להפעלת עסק פיראטי להשלכת פסולת

בחקירה של המשטרה הירוקה עלה החשד כי המעורבים השליכו פסולת שלא כדין באזור י-ם, גרמו לפגיעה כלכלית, סביבתית ולפגיעה בעתיקות. לפי החשד, גם סחטו באיומים
גילי סיוון-כהן |
פסולת בניין. אילוסטרציה envato

בתום חקירה סמויה שנוהלה בחודשים האחרונים, במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה וגופי אכיפה נוספים המשטרה עצרה 23 חשודים במזרח ירושלים בחשד שהפעילו עסק פיראטי לשפיכת פסולת בירושלים והיו מעורבים בעבירות סחיטה, הלבנת הון, מרמה, עבירות מס, עבירות איכות סביבה ועוד.

מאות שוטרים ואנשי המשטרה הירוקה פשטו על בתיהם של עשרות חשודים במסגרת מבצע מעצרים בפרשה שזכתה לכינוי "מטמון הזהב". מדובר בחקירה סמויה ונרחבת, במסגרתה חוקרי המשטרה פעלו לאיסוף ראיות מפלילות נגד עשרות חשודים בחשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, עבירות על החוק להלבנת הון, מרמה וזיוף בנסיבות מחמירות, עבירות איכות סביבה, השלכת פסולת ברשות הרבים, ניהול עסק ללא רישיון, תקיפת עובד ציבור, עבירות לפי חוק המע"מ ורשות המסים וכל זאת, בעקבות הפעלת עסק פיראטי לשפיכת פסולת באזור הציר האמריקאי בירושלים.

מהחקירה עלה שהחשודים שפעלו בדומה לארגון היררכי עם מבנה סדור תוך זלזול בחוק וברשויות האכיפה. מעבר לפגיעה הכלכלית הקשה מול רשויות המס, החשודים גרמו לפגיעה משמעותית באיכות הסביבה ובנחל קדרון העובר במקום ופגיעה בשטחי רשות העתיקות. על-פי החשד, החשודים המרכזיים אף השתמשו במסמכים ורכבים מזויפים וגרמו להטעיה בנושאים תעבורתיים ונושאים נוספים. מדובר בהלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקל לאורך תקופה ממושכת תוך התעלמות מהוראות החוק.

אכיפה כלכלית

כאמור עם הפיכת החקירה לגלויה, פשטו הכוחות על בתי עשרות יעדים ברחבי ירושלים במהלך המבצע, נעצרו לחקירה 23 חשודים בגילאי 20-50 תושבי ירושלים. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה. במהלך המבצע, בוצע חיפוש בבתיהם של החשודים שם אותרו ונתפסו מסמכים רבים, סכום רב של כסף מזומן בסכום כולל של חצי מיליון, מחשבים נייחים, שקים ומכונה לספירת כסף.

מעבר לאכיפה הפלילית, בוצעה גם פעילות אכיפה כלכלית, במסגרתה נתפסו ונגררו לחזקת המשטרה 5 רכבי יוקרה המשמשים את אותם חשודים, 3 משאיות וטרקטורון. כמו-כן המשטרה הירוקה תפסה 5 משאיות ששימשו לביצוע העבירות והן הועברו למגרש אחסנה.
במשטרה הירוקה ציינו כי האתר המדובר, עליו ביצעו פעילות סמויה בשנה האחרונה, פעל בניגוד לחוק ופגע בסביבה והכלים שתפסו ישיגו אפקט נוסף שהוא ניתוק כלי ביצוע העבירה מהעבריין ובכך יש תרומה מיידית והפסקת המפגע.

______________________________________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות