מהביצה הפוליטית לאולם המשפט: המהפך של עו"ד קארין לגטיוי

עו"ד קארין לגטיוי חלמה להיות עורכת דין, אבל החיים לקחו אותה לכיוון אחר. לאחר עשור בעשייה הפוליטית המקומית היא חזרה להגשים אותו וכבר רשמה לעצמה הצלחות גדולות כסנגורית
מעיין לביא |
עו"ד קארין לגטיוי. צילום מסך: אוביטר

לפעמים, האנשים הכי יעילים וממוקדי-מטרה מחליטים להפתיע את כולם, כולל עצמם, ולסטות מהמסלול המתוכנן בקפידה. עורכת הדין קארין לגטיוי ידעה תמיד שברצונה להיות עורכת דין, ואף השלימה תואר – ואז החיים לקחו אותה לכיוון אחר. לכיוון הפוליטי.

במשך עשור שימשה לגטיוי כראש הלשכה של ראש עיריית צפת לשעבר אילן שוחט, ולמדה מקרוב כיצד הדברים קורים בשטח ואיך עובד העולם המנהלי-שלטוני. לאחר שתי קדנציות נבחר בצפת ראש עיר אחר – ולגטיוי החליטה שזה הזמן לחזור לחלום הישן. היא השלימה בחינות לשכה ובתוך שנה אחת הפכה לאחת הסנגוריות הפליליות הבולטות בכל אזור הצפון.

בסרטון המצורף תשמעו את עו"ד לגטיוי מספרת על מספר דוגמאות קטן מהתיקים הקשים והמורכבים בהם נחלה הצלחות גם כשנדמה היה ששום נס לא יחלץ את הלקוח מעונש קשה. "להוציא מים מן הסלע", כמו שאומר המראיין מולי ארי.

כך לדוגמא תשמעו על חייל שהודה בחקירה בלא פחות מ-213 מקרים של שימוש בסמים במהלך שירותו הצבאי. תאמינו שעו"ד לגטיוי הוציאה אותו באישום מופחת, וללא רישום פלילי שיפגע בהמשך חייו? אז זהו, שעשור בשדה הפוליטי, "הסטאז' הכי טוב שיכול להיות לעורך דין", כמו שאומרת לגטיוי, לימד אותה, לדוגמא, שראיות מרשיעות בעליל – כמו למשל הודאה במאות מקרי שימוש בסמים – אפשר גם לפסול. ובלי ראיית הזהב, הדרך להסדר מיטבי עבור הלקוח קלה הרבה יותר.

אין קיצורי דרך

עוד דוגמא ל"מים מן הסלע" ניתן למצוא בסיפור העצוב בו טיפלה, של שני האחים המסוכסכים. עו"ד לגטיוי נכנסת לתמונה אחרי שאח א', אותו נשכרה לייצג, דקר את אח ב'. לא דקירה קלה, אלא כזו שהביאה את הנדקר לאשפוז והרדמה, לא משהו שנהוג "לטאטא מתחת לשטיח" במערכת הפלילית. אולם עו"ד לגטיוי הצליחה להוכיח שלמרות מה שנראה מתיאור הנסיבות על פניהן, מדובר בעצם במקרה של הגנה עצמית, שהאח הדוקר נהג להכות קשות את אימם של השניים ושלמרות האופי הקשה של המעשים מצא בית המשפט לנכון לשחרר את הדוקר ממעצר תוך שבוע וחצי בלבד.

וגם כשהלקוח אשם ואין מנוס מעונש, עו"ד קארין לגטיוי לא חושבת רק על מאזן ההצלחות וההפסדים שלה. כך במקרה של הונאה, כשעמלה וטרחה ולא הרפתה עד שבנוסף לעונש המאסר שהושת על הלקוח, הוא זכה גם לתוכנית שיקום מקיפה כדי לוודא שלא יהפוך לעוד אחד מהנוסעים המתמידים של מערכת בתי הסוהר.

כמי שבגיל 24 כבר ניהלה לשכה של ראש עיר, ותוך שנה מתחילת הקריירה המשפטית שלה אוחזת בהישגים של בעלי ותק ממנה, עו"ד לגטיוי היא האדם הנכון לבקש ממנו עצה למשפטנים מתחילים. ובכן, אין קיצורי דרך. עצתה: לחלום בגדול – ולהיות מוכנים להשקיע את העבודה הקשה הדרושה למימוש החלום.


עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות