בדרך הביתה: רונן ביטי ישתחרר מהכלא לאחר 9 חודשי מאסר

למרות התנגדות המתלוננות, ועדת השחרורים שבכלא מעשיהו קיצרה את עונשו של אביה של הזמרת עדי ביטי, והוא ישוחרר לאחר 9 מ-20 חודשי המאסר שנגזרו עליו: "הביע חרטה כנה"
רונן לוי |
רונן ביטי עם עורך דינו, אבי חימי. צילום: פלאש 90

למרות התנגדות המתלוננות, ועדת השחרורים שבבית הכלא מעשיהו, הורתה על שחרורו של רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, שחרור מוקדם לאחר תשעה חודשי מאסר, מתוך 20 חודשי המאסר שנגזרו עליו במסגרת הסדר טיעון. בהחלטת הועדה צוין כי הם התרשמו מדברי ביטי וכן ממכתבה של אשתו שציינה את המעטפת המשפחתית ואת הקריירה של הבת שהתרסקו לחלוטין. "מסוכנותו של האסיר מצויה ברף התחתון ביותר שאין למטה ממנו", נכתב בהחלטת הוועדה. "התרשמנו מדברי האסיר עצמו ומדברי החרטה שלו והבעת הסימפטיה למתלוננות, נתנו דעתנו למכתבה של גרושתו של האסיר שמציינת את המעטפת המשפחתית ואת הקריירה של הבת שהתרסקו לחלוטין".

כזכור, כתב האישום המתוקן כלל שבעה אישומים פרטניים, התברר שביטי, אביה של הזמרת וכוכבת הילדים עדי ביטי, היה אחד ממנהלי קבוצת וואטסאפ בשם "ביטי אימפריה" בקבוצה זו השתתפו כ-70 קטינות שמעריצות את עדי והיא הייתה בעצמה פעילה בה. בהמשך נפתחו קבוצות וואטסאפ נוספות מצומצמות יותר עם חלק מהקטינות, חלקן ביוזמת רונן ביטי שבפנינו וחלקן ביוזמת הקטינות. ביטי הודה כי במשך כחצי שנה נהג לשוחח עם קטינות המעריצות את ביתו עדי, הן בקבוצת "ביטי אימפריה", הן בקבוצות הוואטסאפ הנוספות והן בצ'אט פרטי חלקם שיחות בעלות תוכן מיני.

בהחלטת ועדת השחרורים צויין כי ב"כ היועמ"ש הסכים לקבלת בקשת האסיר לשחרור מוקדם כאשר ציין את כל הפרמטרים שעל פיהם ועדת שחרורים צריכה להפעיל את שיקול דעתה בתוכם תהליך שיקומי שהאסיר עבר, רמת המסוכנות שנקבעה בהערכת המסוכנות, העובדה שמדובר באסיר שהחל במפנה התודעתי שלו כבר במהלך התנהלות ההליך הפלילי כשבמסגרתו השתלב בטיפול תחת פיקוח של שירות המבחן. כמו כן ציין ב"כ היועמ"ש שהפיצויים סולקו במלואם וכן שהאסיר עומד בדרישות חוק שחרור ממאסר על תנאי לפי סעיף 3 ו- 9 שבו. בנסיבות אלה סבורה המדינה שיש מקום לקבל את בקשתו של האסיר להשתחרר לתכנית רש"א שיש בה מענה טיפולי הולם לצרכיו.

חרטה כנה

הוועדה, בראשות השופט שלמה איזקסון, ציינה כי בחנה את עניינו של האסיר על רקע טיעוני הצדדים, וברור להם כי ביטי גזל את תום ליבן של אותן נערות, חשף אותן לאמירות וולגריות, גסות וקשות שלא היו צריכות להתקבע בתודעה שלהן ובוודאי לא בגילן הצעיר כשלכל אלה יש תופעות לוואי ארוכות שמהן תסבולנה אותן נערות. עם זאת ציינו שם כי מדובר במי שמעולם לא הסתבך עם החוק עד לאירוע זה. מדובר במי שנושא מאסר ראשון כשבכך בלבד יש טלטלה תודעתית מאוד דרמטית במי שלא חווה חווית מאסר מעולם.

"הבאנו בחשבון את העובדה שהאסיר כפי שציינו הצדדים סילק את מלוא הפיצוי ויש בכך משום הבעת אמפטיה לאותן קורבנות עבירה במיוחד כאשר בתיקים רבים עברייני מין אינם מסלקים את הפיצוי שנפסק לקורבנות מעשיהם", נכתב בהחלטה, "האסיר החל בשינוי התודעה העבריינית שלו סמוך מיד לאחר חשיפת מעשיו כאשר החל ההליך הפלילי וכאשר השתלב בטיפול עוד בהיותו במסגרת של שירות המבחן. כנגד האסיר לא נרשמה כל עבירת משמעת, אין נגדו חומר מודיעיני ולא נפל בהתנהגותו כל דופי. מסוכנותו של האסיר מצויה ברף התחתון ביותר שאין למטה ממנו… התרשמנו מדברי האסיר עצמו ומדברי החרטה שלו והבעת הסימפטיה למתלוננות, נתנו דעתנו למכתבה של גרושתו של האסיר שמציינת את המעטפת המשפחתית ואת הקריירה של הבת שהתרסקו לחלוטין".

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

_______________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות