נלחמים בנשק במגזר הערבי

אחרי שמספר הרציחות במגזר הערבי חצה את 80 הנרצחים מאז תחילת השנה והלחץ הציבורי בחברה הערבית ומחוצה לה גובר החליטו במשטרה ובמשרד לביטחון הפנים לצאת למבצע האיסוף שבו יוכל כל מחזיק נשק בלתי חוקי במגזר הערבי למסור אותו למשטרה מבלי שיפתחו נגדו הליכים פלילים.
חנן לוי |
אילוסטרציה

הבוקר החל מבצע איסוף כלי נשק במגזר הערבי. המטרה לצמצם בדרך זאת את גל האלימות השוטף את המגזר הערבי.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן: "אני מקווה שתחושת החירום תוביל הפעם רבים למסור את נשקם הלא חוקי ולסייע להפוך את הרחוב הערבי לבטוח יותר. רק באמצעות שיתוף פעולה עם הציבור הערבי והתגייסות מנהיגותו למאבק באלימות ובשינוי הנורמות, נוכל לחזק את הביטחון ולהציל חיים רבים".

המבצע של משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים בשיתוף למעלה מ-80 רשויות מקומיות בחברה הערבית, יחל הבוקר המבצע, שימשך שבועיים, ״הוא חלק מהתכנית לחיזוק הביטחון ביישובי החברה הערבית ומדובר בצעד נוסף במאבק לצמצום האלימות במגזר הערבי״ אומרים המשרד לבטחון הפנים.

במסגרת המבצע ניתן יהיה למסור נשק ואמל"ח לא חוקי בכ-50 נקודות מסירה, בין התאריכים 17 עד 28 לחודש נובמבר (מלבד שישי ושבת) בין השעות 10:00-18:00. על פי דובר המשרד לבטחון הפנים: ״מוסרי הנשק ואמצעי הלחימה לא יצטרכו להזדהות ולא יינקטו כנגדם הליכים פליליים בגין עבירה של החזקה/ נשיאת נשק לא חוקי.״

השר ארדן: "במבצע הקודם שיזמתי, המגזר הערבי לא שיתף פעולה לצערי. אני מקווה שתחושת החירום כיום בעקבות מספר הנפגעים הרב, תוביל אזרחים המחזיקים בנשק לא חוקי למסור את נשקם ולסייע להפוך את הרחוב הערבי לבטוח יותר. המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל משקיעים משאבים אדירים ופורסים כוחות באופן חסר תקדים על מנת לאכוף את החוק, להילחם בפשיעה בחברה הערבית ולהשפיע על שינוי נורמות באופן שיביא להצלת חיים רבים".

מצ״ב קישור לפירוט נקודות המסירה המפורסם באתר המשרד לביטחון הפנים ובאתר משטרת ישראל.

https://www.gov.il/he/departments/news/firearm-return-campaign-171119

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות