מי חילץ את החשוד שניסה להימלט מהשוטרים?

עומר אלמטור, תושב הרש"פ, התבקש ע"ד המשטרה לעצור לבדיקה, אך נמלט, פגע בניידת ונפל לואדי עם מכוניתו. מי שחילץ אותו היו דווקא השוטרים. כעת הוא עומד לדין בביהמ"ש
דניאל בן חמו |
שוטרים בפעולה. צילום: דוברות המשטרה

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד עומר אלמטור, בן 23, תושב הרשות הפלסטינית, זאת לאחר שחמק מהשוטרים אשר ביקשו לעכב אותו, הוביל לפציעתם וגרם נזק לרכוש. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, לפני כשבוע נסע הנאשם, ללא אישור שהייה כדין בישראל וללא רישיון נהיגה ברכב, בכביש מס' 1 לכיוון ירושלים. שוטרים שהיו בניידת משטרתית סמוך למחלף הראל הבחינו בו, בדקו את מספר הרכב במסוף המשטרתי ולאחר שעלה חשד בעניינו, ביקשו לבדוק את הרכב, תוך שכרזו לו לעצור והפעילו אורות מהבהבים בניידת. הנאשם התעלם מהכריזות והאיץ את נסיעתו כדי לחמוק מהשוטרים. בשלב מסוים הנאשם החל לסטות ימינה ושמאלה בחדות וניסה מספר פעמים לנגח את הניידת המשטרתית בה נהגו השוטרים.

כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום והוצבו מחסומים, אך הנאשם המשיך בנסיעה פרועה וגרם נזק לרכבים. בהגיעו לירושלים, הנאשם ניסה לפנות לכיוון גשר המוביל לבית חנינא, אז הוא סטה בחדות, איבד שליטה על רכבו והתנגש במעקה הבטיחות. הנאשם יצא מרכבו והחל לברוח, כאשר הגיע למדרון תלול נפל אל תוך נחל של מי גשמים ושלגים, התעייף ונעצר על ידי השוטרים. הנאשם והשוטרים חולצו באמצעות ציוד וחבלים מהנחל ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

כתב האישום ייחס לנאשם ביצוע עבירות של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, חבלה במזיד ברכב, אי ציות לרמזור, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח, נהיגה שבכרות, גרם נזק לאדם ולרכוש וכניסה לישראל בניגוד לחוק וכאמור, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בגלל חוב: 4 תושבי השרון נאשמים בחטיפה

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד יוסף עזר, בן 28, אחיו יצחק בן ה-22 ומקורביהם ניסים דואני, 24, ועדי סיביה, 27, תושבי כפר יונה, בגין ניסיון חטיפה, סחיטה באיומים, חבלה חמורה ועוד. זאת לאחר, שהכו וניסו לחטוף את המתלונן בגין חוב של 10 אלף שקלים.

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את הארבעה עד לתום ההליכים הפליליים נגדם משום שלטענתה קיימת מסוכנות לציבור במידה וישוחררו. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "מסוכנותם הרבה של המשיבים נלמדת לא רק מטיב בעבירות, המקימות כאמור יסוד סביר לחשש כי יסכנו את בטחון הציבור והמתלונן, אלא גם נוכח נסיבות ביצוען, בדגש על ביצוען לאור יום, לעיני עוברי אורח, תוך חבירתם יחדיו והשימוש באלימות קשה אף באמצעות נשק קר".

_______________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות