בגלל חוב: 4 תושבי השרון נאשמים בחטיפה

כתב האישום, שהוגש לביהמ"ש המחוזי מרכז, מתאר כיצד ה-4, בשנות ה-20 לחייהם, גררו את הקורבן לרכב, היכו אותו באגרופים והצמידו סכין לגופו ואיימו: "היום אתה מת"
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד יוסף עזר, בן 28, אחיו יצחק בן ה-22 ומקורביהם ניסים דואני, 24, ועדי סיביה, 27, תושבי כפר יונה, בגין ניסיון חטיפה, סחיטה באיומים, חבלה חמורה ועוד. זאת לאחר, שהכו וניסו לחטוף את המתלונן בגין חוב של 10 אלף שקלים. במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להותיר את הארבעה במעצר עד לתום ההליכים נגדם בשל מסוכנותם. "קיים יסוד סביר לחשש כי הם יסכנו את בטחון הציבור והמתלונן".

מכתב האישום עלה, כי במהלך 2020 לווה המתלונן מיוסף עזר 10 אלף שקלים. במהלך החודשים שחלפו ממתן ההלוואה, השיב המתלונן את ההלוואה במועדים במשתים. בחודשים שקדמו לאירוע המתלונן לא נענה לפניותיו של יוסף עזר להעביר לו כסף ובעקבות זאת החליט יוסף עזר לקנוס את המתלונן ב-100 אלף שקלים.

לאור האמור לפני מספר שבועות בשעת צהריים, תקפו המשיבים את המתלונן מחוץ לבית אמו. בעודו נאבק גררו הנאשמים את המתלונן לרכב שהיה באזור תוך שהם דורשים ממנו שישלם את סכום קנס, מכים אותו באגרופים ובבעיטות ודואני אף מצמיד לגופו סכין. לאחר תחילת הנסיעה הצליח המתלונן לחמוק מהרכב. בתגובה הנאשמים יצאו מן הרכב, הכו אותו בפניו, וגררו אותו חזרה לתוך הרכב תוך שהם מאיימים עליו שיכלאו אותו עד אשר יחזיר את סכום הקנס.

"אנחנו אוהבים נשמות"

בכתב האישום מתואר, כי לאחר מאבק הצליח המתלונן לחמוק מהרכב בשנית אז יצאו הנאשמים והחלו להכותו בין היתר באמצעות פטיש שהיה ברשותו של סיביה. אז גררו הנאשמים את המתלונן לאזור צדי, שם איימו עליו כי לא ישחררוהו עד אשר ישלם את הקנס. כשעברה ניידת במקום, הצליח המתלונן להימלט לביתו.

לאורך האירוע איימו הנאשמים על המתלונן כי יפגעו בו ובבני משפחתו בין היתר באומרם כי הם "אוהבים נשמות", "היום אתה מת", "אני מוציא לך את הבטן עם המעיים", יצחק עזר אף איים על המתלונן כי ייקח את נשמת בנו "כמו שלקח את הנשמה של אפי".

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את הארבעה עד לתום ההליכים הפליליים נגדם משום שלטענתה קיימת מסוכנות לציבור במידה וישוחררו. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "מסוכנותם הרבה של המשיבים נלמדת לא רק מטיב בעבירות, המקימות כאמור יסוד סביר לחשש כי יסכנו את בטחון הציבור והמתלונן, אלא גם נוכח נסיבות ביצוען, בדגש על ביצוען לאור יום, לעיני עוברי אורח, תוך חבירתם יחדיו והשימוש באלימות קשה אף באמצעות נשק קר".

______________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות