האלימות בגן הילדים ברמלה: כתבי אישום נגד העובדות

ליטל ברסי, מנהלת "המשפחתון של טולי", וסייעות נוספות שהועסקו במקום, עומדות לדין על התעללות מתמשכת בילדים, שכללה מכות, משיכות והשלכת חפצים לעברם: "רחוקות מלקיחת אחריות"
נעמה כהן |
ליטל ברסי, מנהלת המשפחתון של טולי בדיון בביהמ"ש, אוגוסט 2020. צילום: פלאש 90

לבית המשפט השלום ברמלה הוגש היום (יום ה') כתב אישום כנגד מנהלת גן "המשפחתון של טולי" ברמלה, ליטל ברסי, 42, בגין עבירות של תקיפה סתם, תקיפת קטין בידי מבוגר אחראי הגורמת חבלה של ממש, שידול לתקיפה והפרת חובת דיווח. כמו כן כתב האישום מייחס לסייעות בטי זיתון, 51, ענבר דוניו, 31, וקלודין מאיר, 28, עבירות של תקיפה סתם ותקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, כל אחת ע"פ חלקה. מנהלת הגן והסייעות מואשמות כי תקפו 11 פעוטות בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן, בין היתר על ידי מכות, משיכות, הטחות, השלכת חפצים לעברם והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות. "מסוכנותן של הנאשמות מקבלת משנה תוקף, בהתחשב בעובדה שפגעו בפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם", ציינו בפרקליטות.

על פי כתב האישום, "המשפחתון של טולי" פעל בעיר רמלה, והיה מיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים. הנאשמת ליטל ברסי שימשה בעלים ומנהלת הגן, ואף היתה בעצמה גננת בגן. במהלך השנים 2018-2020, בהיותה מנהלת הגן, ברסי הייתה מודעת לאווירה האלימה בין היתר על ידי כך שעודכנה מספר רב של פעמים על ידי הורי הקטינים בדבר סימני חבלה על גופם.

כמו כן, כך לפי האישום, היתה עדה לאירועים בהם סייעות נקטו באלימות ותקפו קטינים, ואף עודכנה על כך מצד סייעות אחרות. למרות זאת, נמנעה ברסי מדיווח על המעשים לגורמים הרלוונטיים, ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות. כך למשל במספר הזדמנויות אחזה בפעוטות בחוזקה מהמותן או מהכתפיים והושיבה אותם בכח על הכיסא. במקרה אחר הנחתה את הנאשמת ענבר דוניו לקשור פעוט לכיסא ללא יכולת לזוז.

מכות עם סנדל וחבילות מגבונים

הנאשמת בטי זיתון, נהגה זיתון להכות ולבעוט בפעוטות הגן. כך למשל, נהגה להכות את אחד הפעוטות באמצעות ידה בראשו. בשני מקרים אחרים בעטה זיתון בפעוטות עת שיחקו בחצר – בפעוט אחד בעטה בבטנו ואילו בפעוט אחר בעטה בחזהו. במקרה נוסף הכתה פעוטה ששכבה על מיטה בגן בראשה באמצעות חבילת מגבונים. במספר הזדמנויות הכתה פעוטות באמצעות כפכפים, משכה אותם בחוזקה בידיהם ובאחד המקרים אף נשכבה על אחד הפעוטות.

על פי המתואר בכתב האישום, נהגה דוניו לאחוז בחוזקה בפעוטות ואף לגרור אותם ברחבי הגן. במקרה אחד קשרה לכיסא באמצעות חיתול בד את אחד הפעוטות על פי הנחייתה של מנהלת הגן ברסי. במועדים שונים הכתה שניים מן הפעוטות בראשם. באחד המקרים המתוארים, לקחה דוניו כיסא אותו רצתה לאסוף, עת נשען עליו אחד הפעוטות עם גופו וכתוצאה מכך הפעוט נפל וגופו נחבט ברצפה. במקרה נוסף הרימה דוניו סנדל מהרצפה והעיפה אותו לכיוונו של אחד הפעוטות שהיה בצדו השני של החדר. הסנדל פגע במגירות בסמוך לראשו של הפעוט וכן בסמוך לפעוטות נוספים שיושבו בסמוך אליו.

הנאשמת קלודין מאיר, על פי המתואר בכתב האישום הנאשמת נהגה לאחוז ולמשוך בכח פעוטות וכן להטיחם בחוזקה. באחד המקרים ניגשה מאיר לפעוט שרץ בחצר, אחזה בידו והובילה אותו בכח לתוך הגן שהיה ריק באותה העת. מאיר הושיבה את הפעוט בחוזקה על כיסא, יצאה וסגרה אחריה את דלת היציאה מן הגן כשהיא מותירה את הפעוט בוכה כשהוא לבדו בחדר. במקרה אחר רכב אחד הפעוטות על בימבה בחצר הגן כשמאיר תפסה אותו בחוזקה בידו, נשאה אותו לצידה השני של החצר בעודה אוחזת בו באוויר, והטיחה אותו על ספסל.

"ניצלו את אמון ההורים"

בבקשה להארכת התנאים המגבילים כנגד הנאשמות ציינה הפרקליטות כי "ניכר מתגובתן של חלק מהנאשמות לחומרי החקירה שהוצגו להן כי הן רחוקות מלקיחת אחריות ותובנה בדבר הפסול הכבד שנפל בהתנהלותן… מסוכנותן של המשיבות מקבלת משנה תוקף, בהתחשב בעובדה שפגעו בפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם".

"כל זאת", הוסיפו עוד בפרקליטות, "שעה שהמשיבות אמונות על שמירת שלומם הפיזי והנפשי של הקטינים והן פוגעות בהם שוב ושוב.. וניצלו את אמון ההורים שהפקידו בידיהן".

כתב אישום זה מתווסף לכתב אישום נוסף שכבר הוגש בפרשה כנגד ארבע סייעות נוספות בגן "המשפחתון של טולי" בגין התעללות בפעוטות.

_________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות