פוענח ניסיון רצח בלוד: אב ובנו נעצרו

כתבי אישום הוגשו לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד חאלד עילוואי, 56, ובנו מוחמד, 31, המייחס להם ירי לעבר קרובי משפחתם בחודש דצמבר האחרון, על רקע סכסוך ביניהם
נעמה כהן |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית משפט המחוזי מרכז, הוגשו כתבי אישום כנגד חאלד עילוואי בן 56 מלוד בגין ניסיון רצח, נשיאת נשק ושיבוש הליכי משפט, זאת לאחר שירה מטווח קצר לעבר שני בני משפחתו בניסיון לגרום למותם ולאחר מכן נמלט לשטחי הרשות הפלסטינית. בנו מוחמד, בן 31, אשר נמלט יחד עמו, נשא בעת מעצרו את האקדח שבאמצעותו בוצע ניסון הרצח, ובגין זאת מואשם בעבירה של נשיאת נשק.

מכתב האישום, עלה כי חאלד עילאווי היה מצוי בסכסוך עם שניים מבני משפחתו. במסגרת הסכסוך נרשמו מספר אירועי ירי ואלימות הדדיים, ובכלל זאת פגיעה במוחמד, בנו של חאלד.

בחודש דצמבר האחרון, הגיע הנאשם לרחוב הסמוך לביתו באופניים חשמליים, שם פגש בשני בני המשפחה עימם היה מסוכסך ובין הצדדים החל להתפתח דין ודברים. בהמשך לכך, נסע חאלד לביתו והצטייד באקדח חצי אוטומטי כשהוא טעון בתחמושת. לאחר מכן שב למקום המפגש והתקרב לבני המשפחה כשברשותו האקדח. בעת שנכנסו השניים לרכבם והחלו בנסיעה איטית, נעמד בסמוך לחלון הנהג, כיוון את אקדחו ישירות לתוך הרכב וירה לכיוון השניים 13 יריות.

הנאשם עזב את המקום על גבי אופניים חשמליים ובהמשך הסתיר אותם ואת האקדח והתחמושת ונמלט במחיצת בנו לשטחי הרשות הפלסטינית בעוד כוחות הביטחון פועלים לאתרו. בחודש ינואר האחרון נעצרו הנאשם ובנו ביריחו בעוד האחרון נושא על גופו את האקדח ומחסנית מלאה. בגין האמור נאשם חאלד עילוואי בניסיון רצח (שתי עבירות), נשיאת נשק ושיבוש הליכי משפט, ואילו בנו, מוחמד עילוואי, נאשם בעבירה של נשיאת נשק.

עוד בפלילים: רופא שיניים נאשם בהעלמת מס במיליוני שקלים

מוקדם יותר היום (יום ד') פורסם כי מואיד פדילה, רופא שיניים מטירה, וקרוב משפחתו חזאם פדילה, המועסק בעיריית טירה, נאשמים בניכוי מס תשומות ללא חשבוניות בסכום כולל של כ-3 מיליון שקל. כתבי אישום נגד השניים הוגשו באחרונה לבית משפט השלום בפתח תקוה על ידי מע"מ פתח תקוה.

על פי כתב האישום, פדילה, הינו רופא שיניים אשר הקים ב-2018 חברה בשם אי.די.סי.פי לצורך ייבוא שתלים, לדבריו. הוא אפשר לקרוב משפחתו, פדילה חזאם, להשתמש בחברה לשמש כמנהל שלה ולעשות בה כרצונו. האחרון פעל תחת שמה של החברה מאחר שלא יכול היה להירשם בעצמו כנושא משרה בחברה בשל היותו עובד ציבור.

מתוקף היותה של החברה "עוסק מורשה", חייב היה מואיד פדילה, להגיש בשם החברה דוחות תקופתיים למע"מ ולשלם את המס הנובע מהם ובתקופה הזאת, השניים מואשמים כי במהלך שנת 2018 הם ניכו מס תשומות בסכום כולל של כ-3 מיליון שקל מבלי שהיו בידם חשבוניות כנדרש. לאחר שהתעורר חשד לפעילות פיקטיבית של החברה, ערכו גורמי מודיעין במע"מ פתח תקוה תשאול למואיד פדילה ובעקבות התשאול נפתחה ביקורת.

חזאם פדילה סירב לשתף פעולה ולא הגיע לחקירות שאליהן זומן. בעקבות זאת, פנתה רשות המסים למשטרה וחזאם נלקח בליווי משטרתי לתחנת המשטרה שם נחקר בנוגע לעבירות המס המיוחסות לו. "בעשותם כאמור, ניכו הנאשמים מס תשומות מבלי שהיה להם מסמך במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מס… הנאשמים הכינו ניהלו או הרשו לאחר להכין או לנהל, פנקסי חשבונות כוזבים או רשומות אחרות כוזבות במטרה להתחמק מתשלום מס", נכתב בכתב האישום.

_______________________________________________

עו"ד אביעד לנצ'נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות