רופא שיניים מטירה נאשם בהעלמת מס במיליוני שקלים

כתב אישום שהוגש נגד מואיד פדילה מייחס לו עבירות מע"מ ביחד עם קרוב משפחתו, עובד עירייה, במסגרת חברה משותפת שהקימו. השניים נאשמים כי הפעילות בה הייתה פיקטיבית
גילי סיוון-כהן |
רשות המסים, ארכיון.

מואיד פדילה, רופא שיניים מטירה, וקרוב משפחתו חזאם פדילה, המועסק בעיריית טירה, נאשמים בניכוי מס תשומות ללא חשבוניות בסכום כולל של כ-3 מיליון שקל. כתבי אישום נגד השניים הוגשו באחרונה לבית משפט השלום בפתח תקוה על ידי מע"מ פתח תקוה.

על פי כתב האישום, פדילה, הינו רופא שיניים אשר הקים ב-2018 חברה בשם אי.די.סי.פי לצורך ייבוא שתלים, לדבריו. הוא אפשר לקרוב משפחתו, פדילה חזאם, להשתמש בחברה לשמש כמנהל שלה ולעשות בה כרצונו. האחרון פעל תחת שמה של החברה מאחר שלא יכול היה להירשם בעצמו כנושא משרה בחברה בשל היותו עובד ציבור.

פעילות פיקטיבית

מתוקף היותה של החברה "עוסק מורשה", חייב היה מואיד פדילה, להגיש בשם החברה דוחות תקופתיים למע"מ ולשלם את המס הנובע מהם ובתקופה הזאת, השניים מואשמים כי במהלך שנת 2018 הם ניכו מס תשומות בסכום כולל של כ-3 מיליון שקל מבלי שהיו בידם חשבוניות כנדרש. לאחר שהתעורר חשד לפעילות פיקטיבית של החברה, ערכו גורמי מודיעין במע"מ פתח תקוה תשאול למואיד פדילה ובעקבות התשאול נפתחה ביקורת.

חזאם פדילה סירב לשתף פעולה ולא הגיע לחקירות שאליהן זומן. בעקבות זאת, פנתה רשות המסים למשטרה וחזאם נלקח בליווי משטרתי לתחנת המשטרה שם נחקר בנוגע לעבירות המס המיוחסות לו. "בעשותם כאמור, ניכו הנאשמים מס תשומות מבלי שהיה להם מסמך במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מס… הנאשמים הכינו ניהלו או הרשו לאחר להכין או לנהל, פנקסי חשבונות כוזבים או רשומות אחרות כוזבות במטרה להתחמק מתשלום מס", נכתב בכתב האישום.

בגלל חובות לרשות המסים: 10 כלי רכב הוחרמו

"מסלול בטוח": המשטרה ורשות המסים ממשיכים בפעילות "מסלול בטוח" במטרה לגבות חובות מס. השבוע הובילו משטרת ישראל ורשות המסים מבצע אכיפה כלכלית בכפרים עוספיה ודלית אל כרמל כנגד בעלי חובות מס המסתכמים במעל 3 מיליון שקלים. במסגרת הפעילות החרימו הכוחות 10 כלי רכב של בעלי חוב.

במסגרת פעילות מבצעית "מסלול בטוח" והמאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית לחיזוק המשילות וההרתעה – רשות המסים ומשטרת ישראל, ממשיכות לשלב זרועות עם גורמי אכיפה נוספים על מנת למקסם ולייעל את יכולת האכיפה מול גורמים עבריינים וחייבי מס.

במהלך המבצע, פעלו שוטרי תחנת נשר בשת"פ לוחמי יס"מ עם היחידה הארצית לאכיפת הגביה (הוצלפ) ברשות המיסים, בכפרים דליה ועוספיה, מול מספר תושבי הכפרים, בעלי חוב מס כולל של מעל 3 מיליון ש״ח, כאשר סך הכל עוקלו הלילה 10 כלי רכב, לבעלי החוב.

רשות המסים ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בכל הכלים העומדים לרשותן ובשיתוף פעולה על מנת לאכוף את כלל החוקים בכל מקום וזמן, וזאת על מנת לשמר את המשילות ויכולת ההרתעה ולהביא בין היתר להגברת השוויון בנטל המס בקרב האזרחים.

______________________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות