הותקף בעיר העתיקה בירושלים – תובע עשרות אלפי שקלים

לאחר שהתוקפים הורשעו בפלילים, הגיש הקורבן תביעה נגררת בגובה 60 אלף שקלים בה הוא טוען כי הותקף על ידי בני מיעוטים בשל חזותו החרדית: "המניע היה לאומני"
דניאל בן חמו |
גבר חרדי (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה)

לבית משפט השלום בירושלים, הוגשה תביעה אזרחית נגררת לפלילים, בסך 60 אלף שקלים, על ידי צעיר חרדי שהותקף לפני כחודשיים בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שתוקפיו, שהורשעו בחבלה בנסיבות מחמירות.

התקיפה עצמה אירעה לפני כחודשיים וחצי, בעיר העתיקה בירושלים. צעיר חרדי בתחילת שנות ה20 לחייו צעד בשעה 21:00 בלילה סמוך לשער שכם, כשלפתע הותקף ע"י שני בני מיעוטים. בתחילה נעמדו התוקפים באופן שחייב את הצעיר לעבור ביניהם, וכשעבר בניהם בעטו בו בחוזקה.

הצעיר, כך מתואר, מעד וניסה לקרוא לעזרה לעבר השוטרים שעמדו בשער שכם. או אז אחד התוקפים דחף את הצעיר לאחור, כשהתוקף השני רץ לעבר הצעיר להכותו אולם נבלם ע"י אחד הנוכחים. התוקף הראשון לא נרתע מבלימת חברו, והיכה את הצעיר החרדי במכות אגרוף בפלג גופו העליון. העדים לתקיפה התערבו, ומנעו ממנו להמשיך ולהכות את הצעיר.

"מניע גזעני"

על פי התביעה, שהוגשה על ידי נפגע העבירה על בסיס הרשעת הנאשם בפלילים, שני התוקפים הורשעו לאחרונה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירת תקיפה סתם בנסיבות מחמירות, ונגזרו עליהם מספר חודשי מאסר בפועל.

בתביעה צוין, כי התוקפים "פגעו בגופו ובכבודו" של הצעיר והודגש כי את כל האמור "עשו התוקפים מבלי שקדם כל סיג ושיח בינם ובין התובע, אלא מתוך מניע גזעני בלבד".

עוד נטען בתביעה כי לצעיר החרדי נגרמו כאב וסבל במהלך התקיפה האלימה, במהלכה סבל מפחד ומלחץ כשהבחין ב"חבורה של אנשים המקיפים אותו, כששניים מהם מכים אותו שוב ושוב. לא היה ברור לתובע בזמן אמת כמה זמן ימשיכו במעשיהם, וכמה חמורה תהיה הפגיעה המצטברת בגופו. תחושה של חוסר אונים עטפה אותו, מקום בו חש כי גופו הופך למעין 'שק חבטות', בו מכלים הנתבעים (התוקפים) את זעמם".

פרט לכאב הפיזי של הצעיר החרדי, נטען גם שישנו הכאב הנובע מהמניע הלאומני לתקיפה, "התובע היה מודע לכך שהוא מותקף בשל חזותו היהודית, דבר שפגע ועודנו פוגע בתחושת הביטחון האישית שלו, לצד העלבון העמוק שחש כתוצאה מהבסיס הגזעני לתקיפה", נכתב בתביעה.

________________________________________________

עו"ד גיא קנפו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות