4 עובדים במעון "בני ציון" חשודים בהתעללות בחוסים

חקירת המשטרה נפתחה בעקבות תלונה שהוגשה ע"י משפחתו של מטופל במעון הפועל בראש העין. בדיקה של מצלמות האבטחה במקום גילתה מקרי אלימות רבים כלפי השוהים בו. 4 חשודים נעצרו עד כה
אייל חן |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

פרשת התעללות מחרידה במעון: בעקבות תלונה שהגיש משרד הרווחה למשטרת ישראל בחשד לאלימות פיזית כנגד דייר במעון לאנשים עם מוגבלויות "בני ציון", המופעל על ידי עמותת אלאור, פתחה המשטרה בחקירה שבמהלכה התגלו אירועים רבים של אלימות ופגיעה והתעללות בחסרי ישע שהביאו לשורה של מעצרים כנגד עובדי העמותה. בשל המקרה הוחלט על הפעלת נוהל חירום במסגרתו הופסקה ההתקשרות עם המפעיל הנוכחי עמותת "אלאור" עד להשלמת תהליך מזורז ובחירת גוף מפעיל חדש. "מדובר בפרשיה חמורה", אמרו במשטרה, "שממצאיה מעלים חשד לתמונה קשה ומזעזעת של מסכת התעללויות לאורך תקופה ארוכה בחסרי ישע, הכוללת מאות אירועים של תקיפה פיזית ונפשית".

בחצי השנה האחרונה בוצעו שורה של בדיקות עומק יזומות במעונות פרטיים כולל ביקורי פתע ותוך הכבדת ידם של המפקחים מטעמו במהלך אותן בדיקות, התגלו האירועים הקשים במעון בני ציון, בראש העין, שם אנשים עם צרכים מיוחדים המאופיינים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם והתנהגות מאתגרת. בין השאר מדובר היה באלימות קשה והשפלה של החוסים. הצלפות באמצעות כבל, חניקה באמצעות כרית על הפנים, חניקה בגרון, סטירות, בעיטות, דריכות על הגוף והראש ועוד.

מצלמות האבטחה חשפו את המתרחש

השוטרים שקיבלו את התלונה, בחנו את התיעוד של מצלמות האבטחה במועדים הרלוונטים לתלונה בהתאמה למשמרות של עובד המקום, כאשר עפ"י הממצאים עצרו החוקרים את החשוד – תושב קלנסווה בן 23 ומעצרו הוארך בבית המשפט כנדרש לצורכי החקירה.

עם התקדמות החקירה ובחינת חומרי התיעוד לאורך תקופה, נחשפו החוקרים לאירועים נוספים, של חשד לאלימות כלפי החוסים במקום ע"י מספר חשודים העובדים במעון, כאשר בשלב זה התחנה הסתייעה בשתי מחלקות של קורס חוקרים במכללה הלאומית לשוטרים, על מנת שייצפו ויאספו את הראיות הנדרשות מחומרי התיעוד.

אתמול בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה, עצרה המשטרה 3 חשודים נוספים בחשד למעורבות באירועים, כאשר בכוונת המשטרה להביא היום את כלל החשודים לדיון בבימ"ש השלום פ"ת, בבקשה להאריך את מעצרם.

"מדובר בפרשיה חמורה", אמרו במשטרה, "שממצאיה מעלים חשד לתמונה קשה ומזעזעת של מסכת התעללויות לאורך תקופה ארוכה בחסרי ישע, הכוללת מאות אירועים של תקיפה פיזית ונפשית".

ממשרד הרווחה נמסר כי "באחריות עמותות המפעילות מסגרות אלו לעמוד במלוא התחייבויותיהן ולדאוג למוגנות הדיירים ולשלומם ואם מישהו כושל בתפקידו זה, נפעיל כלפיו את מלוא הסמכות ונחייבו לשאת באחריות אישית".

__________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות