מדוע הסכים האסיר לפצות את הקורבנות אותם רימה?

העבריין, המרצה עונש מאסר לאחר שהתחזה לגובה תרומות עבור שחרור גלעד שליט הודיע כי "מצא את הכסף" לשלם ל-33 נפגעי העבירה אף שבמשך שנים טען כי אין לו אמצעים
נעמה כהן |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

נאשם שהורשע בעבירות מרמה, החליט לקראת סוף מאסרו לשלם לנפגעי העבירה את הפיצויים שהוטלו עליו בגזר הדין, לאחר שהבין כי לא יקבל שחרור מוקדם. רק כשהגיע להסדר, ועדת השחרורים התירה לשחרר אותו מהכלא.

הנאשם הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שהתחזה לגובה תרומות עבור פעילויות שונות לטובת שחרור החייל החטוף גלעד שליט ובמסגרת זו הונה אזרחים רבים וטובים, אשר תרמו מכספם האישי לטובת מטרה זו. הנאשם הורשע בעבירות החמורות בשל פעולותיו אלו. במסגרת גזר הדין הושת עליו בין השאר, פיצוי בסכום של כ-931 אלף שקלים, עבור 33 נפגעי עבירה שעם השנים עלה ל-1.6 מיליון שקלים בעקבות הריבית והקנס.

הפיצויים לא שולמו על ידי הנאשם מאז שנת 2018, והוא אף ניסה להגיע להסדר טען כי ברשותו רק 100 אלף שקלים וכי הוא נעדר יכולת לשלם את חוב הפיצויים לנפגעי העבירות שביצע. לאחרונה נודע למרכז לגביית קנסות, כי האסיר פנה לוועדת שחרורים לקיצור תקופת עונשו ולשחרורו המוקדם ממאסר. בהזדמנות זו הבהיר המרכז לאסיר את התנגדותו המוחלטת להמתקת עונשו ובהתאם לכך סיכם עמו הסדר תשלומים.

שחרור מוקדם?

במסגרת ההסכם נקבע כי האסיר ישלם תשלום ראשון של הפיצוי לנפגעי העבירות בסך של 400 אלף שקלים ולאחר מכן את כל שאר תשלומי הפיצוי בסכומים של 100 אלף שקלים מדי חודש בחודשו, כך שעוד בטרם שחרורו ממאסר ישלם הוא לנפגעי העבירות את רוב חובו כלפיהם.

בהחלטת המרכז הובהר כי אם החייב לא יעמוד בהסדר תשלומי הפיצוי שהוסכם, יעמוד מלוא חוב הפיצויים שלו לפירעון מיידי, ובהתאמה לכך יהיה המרכז רשאי להמשיך נקיטת הליכי גבייה נגדו, בדגש על הפעלת פקודות מאסר ובכלל זה גם פנייה לפרקליטות ולוועדת השחרורים בבקשה להפקעת רישיונו כאסיר.

בהתאם לפעולותיו של המרכז, החליטה וועדת השחרורים בדיונה בבקשת האסיר, כי על החייב לעמוד בהסדר תשלום הפיצויים מול המרכז שאחרת לא ישוחרר בשחרור מוקדם. בהמשך לכך שולמו על ידי האסיר כל התשלומים שנקבעו כפיצוי לנפגעי העבירות בהתאם לגזר הדין.

________________________________________________

עו"ד מור עטיה

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות