"הילד שלך צריך טיפול": תביעת לשון הרע שהתחילה בגינה הציבורית

הורים לילד בן 6 פנו לביהמ"ש בדרישה לקבלת פיצוי מאם לבת הלומדת עם בנם, לאחר שלטענתם הכפישה אותו ואת מסוגלותם ההורית בפני כולם: "אמרה שאנחנו מזניחים אותו"
גילי סיוון-כהן |
גינה ציבורית, ארכיון. צילום: פלאש 90
גינה ציבורית. צילום ארכיון: פלאש 90

ריב בין ילדים בגן משחקים, הפך לתביעת לשון הרע, כאשר לבית המשפט השלום בראשון לציון, הוגשה תביעת לשון הרע, בסך 141 אלף שקלים על ידי זוג הורים לילד בן 6, נגד אם לילדה הלומדת איתו בגן לאחר שזאת לטענת התובעים, השמיצה והוציאה דיבה על הילד ועל התובעים, בפני נוכחים רבים בגינה ציבורית ובפני הסבים שלו.

על פי התביעה, לפני כחודש וחצי, בשעות אחר הצהריים הסבים של הילד בן ה-6, לקחו אותו לגינת המשחקים השכונתית. עת הגיעו לגינת המשחקים, נכחו במקום התלמידות מכיתתו של הילד ביחד עם האימהות שלהן שמסיבה שאינה ברורה החלו להצביע עליו. בשלב זה, אחת הילדות רצה לכיוון אל הילד במטרה לשחק איתו, אלא שאז אימה, החלה לצרוח לכיוונה הילדה "בואי לפה".

תוך מספר שניות, נטען בתביעה, הסיטואציה הפכה לאלימה מילולית כאשר הילד ומשפחתו הותקפו על ידי הנתבעת בצרחות שנשמעו בכל הפארק, כל אלו כאשר הנתבעת עשתה תנועות מאיימות עם ידיה: "למה קראת לבת שלי מטומטמת? למה הצקת לה בגן!", דברים שלטענת התובעים, לא היו ולא נבראו ומאוחר יותר באותו היום הילדה הודתה בפני אימה – הנתבעת, כי הדברים לא היו מעולם וכי בדתה מליבה את התלונה כי הקטין קרא לה מטומטמת.

הנתבעת המשיכה בצרחות על הקטין: "ההורים שלך לא מטפלים בך כי יש להם תינוק! אתה צריך טיפול! לא מטפלים בך בבית!״ לנוכח הצרחות של האם גם הילדה שנכחה במקום, תקפה את הילד מילולית: "אליה סתום, אליה חרא".

"הילד צריך טיפול"

הסבא והסבתא של הילד שהיו המומים לשמע דברי הבלע, פנו לנתבעת ושאלו אותה: "למה את מדברת בצורה כזאת, אני אישה מבוגרת, למה את צועקת עליהם". אך, כך נטען, הנתבעת המשיכה בשלה והמשיכה להשמיץ שוב ושוב את התובעים בצעקות רמות: "הילד צריך טיפול, ההורים שלו לא מטפלים בו כי יש להם תינוק".

הסבתא יצרה קשר עם האם, מסרה את פרטי התקיפה ואת ההשפלות שחוו בפארק אל מול כל הנוכחים, ושאלה האם יש להזמין משטרה, שאז הנתבעת הפסיקה את האיומים והצעקות.

בהודעת ווטסאפ ששלחה הנתבעת באותו הערב לתובעת היא ציינה בין היתר: "ככל שתבינו ותקבלו ותטפלו אתם עוזרים לו וזאת אהבה ואחיות אמיתית כלפי הילד. חוסך שבטו שונא בנו!!!" ובהמשך לאותה ההודעה, מבלי שכלל נשאלה על כך, ציינה הנתבעת: "אני לא אמא שתוקפת ילדים חלילה אני מדברת לילדים בגובה העיניים".

בתביעה ציינו התובעים כי הפרסום של הנתבעת הוא שקרי ומהווה הוצאת דיבה. "ממכלול התבטאויותיה של הנתבעת, צפה ועולה דעתה השלילית על כושרם ועל מסוגלותם ההורית של התובעים", נכתב לבית המשפט. "הנתבעת מנסה לצייר את התובעים כבלתי כשירים לטפל בקטין או כמי שמזניחים את הקטין או את הטיפול בו! ועוד, הנתבעת קובעת קבל עם ועדה 'הילד צריך טיפול'!'. אין חולק כי פרסום על אדם שהוא מזניח את ילדיו או לא מטפל בהם או חמור מכך – שניהם גם יחד. מהווה הוצאת דיבה במיוחד לנוכח השקר בטענות אלו".

_____________________________________________________

עו"ד ליאור שבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות