החמרה בענישה: 45 חודשי מאסר על ניסיון למכור M-16

לצד הקריאה לענישה מכבידה המגיעה מכיוון העליון והוראת השעה מהכנסת למאבק בעבירות נשק, גזר ביהמ"ש המחוזי מרכז מאסר ממושך על תושב קלנסואה,36, שהורשע ע"פ הודאתו בהחזקה ובניסיון לבצע עסקה
אייל חן |
ייבוא נשק לא חוקי - אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, חגי טרסי, גזר על קאסם תאיה, בן 36, תושב קלנסואה עונש 45 חודשי מאסר וקנס בסך 12 אלף שקלים, לאחר שהורשע, על פי הודאתו, בעבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון עסקה בנשק, והחזקת נשק אביזר ותחמושת. ההרשעה התבססה, בין היתר, על התכתבויות והודעות קוליות באפליקציית "ווטסאפ", וכן תמונות שנמצאו במכשיר הסלולארי של הנאשם.

על פי כתב האישום, הנאשם החזיק בביתו רובה M-16 לצד מחסניות תואמות ואביזרי נשק נוספים, שחלקם הוסלקו במיקומים שונים בביתו. נוסף על כך, במכשיר הסלולארי של הנאשם נמצאו תמונות והודעות באפליקציית "ווטסאפ", המעידים על קשר עם אדם אחר במטרה לבצע עסקה בנשק.

הנאשם, כך נטען עוד, שוחח באמצעות הודעות קוליות והתכתבויות בשפה הערבית עם אדם אחר, אשר ביקש מן הנאשם שישלח לו תמונה של אקדח שכן "מישהו רוצה אותו", בהמשך שלח לאותו אדם סרטון בו נראה אקדח מונח ברכב וכן תמונה של האקדח. כמו כן נקב הנאשם במחיר לשם ביצוע העסקה ובהמשך ההתכתבויות אף ניהל מו"מ לגבי העסקה וניסה לשכנע ולדחוף למכירתו.

מאבק המדינה

הפרקליטות הדגישה בטיעוניה לעונש את הצורך בענישה מרתיעה וממשית כלפי מבצעי עבירות נשק, בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, אשר הדגיש לא פעם את הצורך במאבק בתופעה של החזקת נשק לא חוקי. עוד צוין כי "אין מחלוקת כי מדובר בתופעה שהפכה מכת מדינה".

במעמד גזר הדין נתן בית המשפט את משקלו לדברים אלו, בין היתר באמצעות התייחסות לדבריו של בית המשפט העליון אשר גם הוא עמד זה מכבר על היקף עבירות הנשק ועל פגיעתן הקשה בערכים החברתיים, באופן המחייב החמרת הענישה: "מגמה זו אינה מתייחסת לעבירות של ירי ושימוש התקפי בנשק בלבד, אלא גם לעבירות ההחזקה, וליתר עבירות הנשק אשר מקימות את הבסיס לאותו סיכון עתידי הכרוך בשימוש בכלי הנשק השונים".

בהמשך ישיר לכך, הזכיר בית המשפט את הוראת השעה שחוקקה אך לאחרונה בכנסת ישראל ואשר מורה על עונשי מינימום בעבירות נשק, לרבות בעבירות ההחזקה והנשיאה: "הוראת השעה אינה חלה ישירות על עניינו של הנאשם, אך היא משקפת את החובה המוטלת בימים אלה על בתי המשפט להחמיר בדינם של עברייני נשק".

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חגי טרס

_______________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות