16 חודשי מאסר לאיש חינוך שביצע מעשים מגונים בתלמיד

אלעד מלמד, מורה למתמטיקה בישיבה באזור השפלה, הורשע כי פגע מינית בקטין שגילו מתחת ל-14 במספר הזדמנויות. השופטת: "ניצל לרעה את מעמדו ואת כוחו במערכת היחסים עם הנער"
גילי סיוון-כהן |
מורה, אילוסטרציה Envato

שופטת בית המשפט השלום ברחובות, אדנקו סבחת-חיימוביץ', גזרה על הנאשם אלעד מלמד, מורה למתמטיקה, בן 31, בישיבה באזור השפלה, עונש 16 חודשי מאסר בפועל, וכן פיצוי בסך 25 אלף שקלים למתלונן, לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בתלמידו. את המעשים ביצע הנאשם בנער מתחת לגיל 14, במסגרת תפקידו כמורה ובמספר הזדמנויות שונות ."עסקינן בפגיעה בכותלי בית הספר, מקום בו אמור המתלונן להיות מוגן מכל פגיעה שהיא ועל ידי מורה אהוד על תלמידיו והוריהם, כך שהמעילה באמון רבה יותר… הנאשם ניצל לרעה של מעמדו כמורה ואת כוחו במערכת היחסים שבין תלמיד למורה לביצוע המעשים", לשון גזר הדין.

על פי כתב האישום, מלמד עבד כמורה למתמטיקה בישיבה, שם לימד תלמידים בכיתות ז'-ט'. בכמה מועדים שונים נהג מלמד ללטף ולגעת במקומות שונים בגופו של אחד מתלמידיו, נער מתחת לגיל 14, וכן לשלב את ידו ביד הנער במהלך הפסקות שבין השיעורים.

באחת הפעמים, כך מתואר באישום, בתום שיעור מתמטיקה שהעביר, ביקש מלמד לשוחח עם הנער וחברו – ולשם כך הורה להם להישאר בכיתה. לאחר שיתר התלמידים יצאו מהכיתה סגר מלמד את הדלת והורה גם לחבר הנוסף לצאת, כך שיישאר לבדו עם הנער.

פגיעה במרחב בטוח

מלמד שוחח עם הנער תוך שהוא מתקרב אליו ואז פגע בו מינית. הנער השיב למלמד כי "לא כל כך נעים לו", ואילו מלמד שאל בתגובה "למה?". הקטין השיב כי הדבר מטריד אותו – אך למרות זאת המשיך במעשיו. בכל אותה העת שאל הנער את מלמד כמה פעמים אם יוכל ללכת לביתו, עד שמלמד נעתר ואישר לו לעזוב את המקום.

באירועים אחרים, במהלך שעות הלימודים בעת שניגש מלמד לעזור למתלונן לבקשתו הוא ליטף את ידו, התיישב מולו כאשר רגליהם סמוכות, פיסק את רגליו ועטף באמצעותן את רגליו של המתלונן. התלמיד לא סיפר מיוזמתו על המעשים – ואלה נחשפו רק על-ידי חבריו לכיתה במסגרת שיעור עם מחנך הכיתה.

בשלב הטיעונים לעונש טענו נציגי הפרקליטות כי סביבת בית הספר היא מקום מרכזי בחייו של תלמיד, שם הוא מבלה את מרבית שעות היום והוא זכאי לביטחון בכל היבט.

זה לא כוחות

"מדובר", כך לפי נציגי הפרקליטות, "בפגיעה מתמשכת שהתקיימה במקומות שונים בבית הספר בנער בתחילת גיל ההתבגרות תוך ניצול פערי הכוחות בין מורה לתלמיד. הנאשם אף ניצל את העובדה שהוא מורה מוערך. פניותיו לאביו של המתלונן היו כדי לקבל לגיטימציה להשאירו אחרי שעות הלימודים".

"עסקינן בפגיעה בכותלי בית הספר, מקום בו אמור המתלונן להיות מוגן מכל פגיעה שהיא", ציינה בגזר הדין השופטת סבחת-חיימוביץ', "ועל ידי מורה אהוד על תלמידיו והוריהם, כך שהמעילה באמון רבה יותר… הנאשם ניצל לרעה של מעמדו כמורה ואת כוחו במערכת היחסים שבין תלמיד למורה לביצוע המעשים, תוך הפרת האמון שנתנו בו המתלונן והוריו, וזו נסיבה מחמירה".

לאור האמור, הורשע מלמד במעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14 (ריבוי עבירות) ובגין זאת, גזר כאמור, בית המשפט על מלמד עונש של 16 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן בסך 25 אלף שקלים.

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אדנקו סבחת-חיימוביץ'

____________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות