חשד: התקין בעשרות מבנים דלתות אש מזויפות

גבר כבן 40 נעצר בתום חקירה סמויה שהתנהלה בלהב 433 בחשד שהתקין את הדלתות המזויפות עם ליקויים חמורים המהווים סכנה בטיחותית ממשית במקרה שריפה. המשטרה תבקש להאריך מעצרו
רונן לוי |
חשד להתקנת דלתות אש לא בטיחותיות. צילום: דוברות המשטרה

חקירה משותפת של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 וגופי אכיפה נוספים, הובילו למעצר חשוד שייצר והתקין בעשרות מבנים דלתות אש מזויפות. החשוד בשנות ה-40 לחייו, יובא ככל הנראה בהמשך היום (יום ג') להארכת מעצר.

במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים, הצטברו חומרי חקירה שהצביעו לכאורה על חשוד שהפיץ והתקין מאות דלתות אש מזויפות בעשרות מבנים, תוך זיוף סימני מסחר של חברות ידועות ובעלות תו תקן. על פי החשד, החשוד שנמצא בהליכי פשיטת רגל, הקים חשבונות בנקים וחברות ע"ש אחרים, במטרה להסתיר מהנושים את הכנסותיו ונכסיו הנאמדים בסכומים של מיליוני שקלים. בנוסף, נחשד כי קיבל מאות אלפי שקלים במרמה מהביטוח הלאומי במעטה של דמי אבטלה.

הבוקר (יום ג') עם המעבר לחקירה גלויה, נעצר החשוד בשנות ה-40 לחייו, בחשד כי ייצר והתקין מאות דלתות מזויפות עם ליקויים חמורים, אשר מהווים סכנה בטיחותית ממשית במקרה של שריפה. החשדות שעומדים נגד החשוד הינם: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות.

כאמור, בכוונת משרד הכלכלה והרשות הלאומית כב"ה, לצאת בהודעה לכל אותם בעלי מבנים בהם נמצא חשד כי הותקנו הדלתות המזויפות, על מנת שיבצעו החלפה של הדלתות.

עוד בפלילים: חשד: נעצרו 4 חשודים בהונאת עולים מחבר העמים

המשטרה עצרה 4 חשודים, תושבי חיפה, בהם 2 נערים, בחשד להונאת קשישים יוצאי חבר העמים. ראשיתה של החקירה בדיווח של חברת אשראי על קבלת תלונות מצד לקוחות בגין חיובי אשראי שלא ביצעו, במהלך החקירה, נאספו ראיות רבות ואותרו כ-80 עסקאות בהם היו מעורבים החשודים בעוקץ קשישים בשיטת הארנק הדיגיטלי.

על פי החשד איש קשר מחו"ל יצר קשר עם הקורבנות בארץ, הזדהה כאיש ביטחון של חברת האשראי ולאחר שרכש את אמונם קיבל מהם את פרטי כרטיס האשראי שלהם באמצעותו פתחו החשודים בארץ ארנק דיגיטלי במכשיר הטלפון וכך ביצעו רכישות שונות כגון טלפונים ניידים, ביגוד, מזון ועוד בסכום של כ-30 אלף שקלים.

עם מעצרם של החשודים, תושבי חיפה בני 17 ו-18.5, נכנסה החקירה לחלקה הגלוי ובמהלך החיפושים שנערכו בבתי החשודים אותרו פריטים שנקנו על פי החשד במרמה. לבקשת המשטרה האריך בית המשפט השלום בחיפה את מעצרו של אחד החשודים הבגירים עד ליום שלישי. שני הנערים, שוחררו בתנאים מגבילים. חשוד נוסף יובא מחר לבית המשפט לשם הארכת מעצרו.

______________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות