בית משפט קיבל בקשת אישה לזכאות של 73 אחוז מדירה

בכך התקבלה עמדת ב"כ האישה, עו"ד דוד ביטון, לפיה חלק גדול מכספי הדירה שולמו מירושה שהוענקה לה וכי ההסכם בין הצדדים קובע כי היא זכאית לקבל את סכום השקעתה
מעיין לביא |
בית

שופט בית משפט לענייני משפחה בירושלים, פליקס גורודצקי, קיבל בקשה של אישה לקבל זכאות בלמעלה ממחצית שוויה של דירה משותפת ואת השאר לחלק בין שני הצדדים באופן שווה. השופט גורודצקי, קיבל את דברי בא כוח האשה עו"ד דוד ביטון שחלק גדול מכספי הדירה שולמו מירושה שקיבלה.

על פי התביעה, עו"ד ביטון טען כי לצדדים דירת מגורים משותפת ועל הדירה רובצת משכנתה, כאשר 45.5% מעלות הדירה שולמו מכספים שקיבלה התובעת בירושה והיתרה שולמה באמצעות משכנתה ולכן זכאית התובעת על פי הסכם שחתמו, לחלק השווה ל- 45.5% מהדירה והיתרה בסך של 54.5% מהדירה צריכה להתחלק בין הצדדים בחלקים שווים, לאחר סילוק המשכנתא והוצאות הכרוכות בפירוק השיתוף והתובעת תקבל סך השווה ל- 72.75% מהזכויות בדירה.

עו"ד דוד ביטון

מנגד טען הנתבע, בין היתר, כי הצדדים ניהלו משק בית משותף במהלך חיי הנישואין הממושכים. הדירה שימשה דירת מגורים והנתבע השקיע כספים רבים לצורך שיפוץ הדירה בהזדמנויות רבות. ההסכם הובא לנתבע בסמוך לנישואי הצדדים והוא נתבקש לחתום עליו מבלי שהובהר לו תוכן ההסכם ומבלי שניתן לו ייעוץ משפטי. כל שהוסבר לנתבע הוא כי אם התובעת תשקיע את כספי הירושה בנכס משותף, במקרה של פירוד היא תהיה זכאית לקבל את אותו הסכום שהשקיעה.

עו"ד ביטון: "ההסכם ברור"

כאמור, השופט גורודצקי, קיבל לבסוף את טענת בא כוח האשה, עו"ד ביטון, שלשון ההסכם שנכרת יומיים לפני נישואי הצדדים ומטרתו הייתה לשמר את סכום ההשקעה היא לשון ברורה. "כפועל יוצא, הסכימו הצדדים ליצור מנגנון המבטיח לתובעת את השבת את סכום ההשקעה באופן יחסי "בדירת המגורים המשותפת".

בתוך כך, כך לפי השופט, יש לדחות את טענת הנתבע כי הצדדים לא התכוונו להבטיח חלק יחסי בדירה. "יש לדחות את טענת הנתבע כי מצב בו התובעת תקבל את חלקה היחסי בהתאם לסכום ההשקעה, נוגד את עיקרון תום הלב, ההגינות והשוויון", כתב השופט גורודצקי.

עוד הוסיף: "יש לדחות את טענת הנתבע כי לאחר 22 שנות נישואין הוא יוצא מקשר הנישואין בידיים ריקות. הדעת נותנת כי שווי הדירה הושבח הן בזכות העלייה במחירי הנדל"ן והן בזכות ההשקעה שבוצעה בדירה ע"י הצדדים במהלך חיי הנישואין, כך שהנתבע יזכה במחצית משווי ההשבחה".

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט פליקס גורודצקי

_________________________________________________________

עו"ד דוד ביטון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות