חשד: משך מאות אלפי שקלים מהקצבה של אמו המנוחה

בתום חקירה משותפת של הביטוח הלאומי והמשטרה נעצר החשד, תושב טירת הכרמל, החשוד כי מאז שהאם נפטרה, ובמשך שנים, נטל לעצמו את כספיה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

בתום חקירה משותפת של הביטוח הלאומי עם משטרת ישראל נעצר תושב טירת הכרמל החשוד כי משך מאות אלפי שקלים במשך במשך שנים, השייכים לאמו המנוחה. במקרה אחר, בחיפה, נעצרו 4 חשודים בהונאת עולים מחבר העמים.

המשטרה פתחה בחקירה סמויה לפני כחודש לאתר שהביטוח הלאומי, הציג ליחידה לחקירת הונאה של הביטוח הלאומי, מידע נגד תושב טירת כרמל, שעל פי החשד משך במשך שנים רבות קצבה ששולמה לאמו המנוחה, על ידי המוסד לביטוח לאומי.

מהחקירה עולה כי החשוד, תושב טירת כרמל בן 58, משך באמצעות מכשיר הבנקט של אמו המנוחה, שנפטרה כבר בשנת 2017, כספים שהועברו לחשבונה מהמוסד לביטוח לאומי, כאשר סך הכספים שמשך החשוד מסתכם בכ-730 אלף שקלים.

בתוך כך, כאמור, בתום ביצוע חקירה סמויה שכללה גביית עדויות רבות, סריקת מצלמות ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, עצרו בסוף השבוע שוטרי תחנת טירת כרמל, את החשוד לחקירה בתחנת המשטרה בעיר, שעה שמשך את הקצבה החודשית ממכשיר בנקט ותפסו את הכסף ברשותו.

חשד להונאת קשישים

במקרה אחר, המשטרה עצרה 4 חשודים תושבי חיפה בהם 2 נערים, בחשד להונאת קשישים יוצאי חבר העמים. ראשיתה של החקירה בדיווח של חברת אשראי על קבלת תלונות מצד לקוחות בגין חיובי אשראי שלא ביצעו, במהלך החקירה, נאספו ראיות רבות ואותרו כ-80 עסקאות בהם היו מעורבים החשודים בעוקץ קשישים בשיטת הארנק הדיגיטלי.

על פי החשד איש קשר מחו"ל יצר קשר עם הקורבנות בארץ, הזדהה כאיש ביטחון של חברת האשראי ולאחר שרכש את אמונם קיבל מהם את פרטי כרטיס האשראי שלהם באמצעותו פתחו החשודים בארץ ארנק דיגיטלי במכשיר הטלפון וכך ביצעו רכישות שונות כגון טלפונים ניידים, ביגוד, מזון ועוד בסכום של כ-30 אלף שקלים.

עם מעצרם של החשודים, תושבי חיפה בני 17 ו-18.5, נכנסה החקירה לחלקה הגלוי ובמהלך החיפושים שנערכו בבתי החשודים אותרו פריטים שנקנו על פי החשד במרמה. לבקשת המשטרה האריך בית המשפט השלום בחיפה את מעצרו של אחד החשודים הבגירים עד ליום שלישי. שני הנערים, שוחררו בתנאים מגבילים. חשוד נוסף יובא מחר לבית המשפט לשם הארכת מעצרו.

_______________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות