מדוע התקין השכן מצלמת אבטחה בכניסה לביתו?

דיירים המתגוררים בסמיכות טענו כי עשה זאת כי הוא "סוטה מין" ש"מחפש ילדים להסתכל עליהם". השכן, מנגד, עולה להתקפה בתביעת דיבה: "זה לשון הרע, אני אדם ישר"
אייל חן |
אילוסטרציה Envato

לבית משפט השלום בקריות, הגיש תושב הצפון, תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקלים, נגד זוג שכנים שלו, אחד מהם שוטר, שטענו כי הוא שם מצלמה על קיר ביתו מאחר והוא "סוטה מין שמסתכל על ילדים". בתביעה שהגיש הוא טוען כי נהגו כלפיו באלימות פיזית ומילולית ופתחו נגדו בהליכי סרק: "זו סיטואציה הזויה, אני אזרח שומר חוק".

על פי התביעה, לפני מספר חודשים, הנתבעים פעלו באלימות פיזית כלפי רכושו של התובע ובאלימות מילולית קשה ביותר כלפיו. כך בהתקף אלימות חבט הנתבע באמצעות מטאטא במצלמת אבטחה המצויה בשטחו של התובע תוך כדי שהוא צועק ואף מלגלג על התובע שמצידו הוא יכול להתלונן עליו במשטרה. מעבר לכך , החל הנתבע להתבטא באמירות חסרות בסיס, שקריות ומבזות שהינו בבחינת לשון הרע.

בין היתר, כך לפי התביעה, החל הנתבע לצעוק לעבר התובע: "אתה שמת מצלמה כי אתה סוטה מין ומסתכל על ילדיי". התובע, כך לגרסתו, נותר המום מהדברים אבל הנתבע חזר והטיח בו: "כן אני אחזור על זה שאתה מסתכל על ילדיי".

אני? סוטה??

בזאת לטענת התובע לא תמה מסכת האלימות והשקרים. מיד לאחר מכן יצאה הנתבעת והחלה לצרוח בקולי קולות: "אתה סוטה מין", "אתה מסתכל על הילדים שלי", "תשאיר את הסטיות מין שלך לילדים שלך", "אני אפרסם בכל השכונה שאתה סוטה מין ומכוון לילדים שלי". כל הדברים הללו נאמרו בצרחות מחוץ לבית כאשר עוברי אורח חלפו ברחוב.

התובע עוד טען כי בעקבות מכתב ההתראה, הגישו הנתבעים תביעת סרק לצו מניעת הטרדה מאיימת כנגדו והצו הזה הסתיים בלא כלום. עוד צוין בתביעה כי בזמן שהתובע סעד את ארוחת השבת עם בני משפחתו, כלתו, ילדיו ונכדיו, הוא נדהם לגלות כי ממתינים מחוץ לביתו שוטרים שאמרו לתובע כי הוא הזיז את המצלמה שמחוץ לביתו בניגוד להחלטת בית משפט.

בנוסף, נטען עוד, השוטרים איימו עליו כי אם הוא לא יזיז את המצלמה הוא ייעצר!! כעבור כמה ימים השוטר האחראי התקשר אל התובע ואמר לו שהשוטרת שהיתה מעורבת ננזפה ולהבא זה לא יקרה. בנוסף, כשבוע לאחר המקרה הוא הוזמן ללשכתו של מפקד התחנה ושם מפקד התחנה התנצל בשם השוטרים על אופן התנהגותם כלפיו.

"התובע יטען כי הסיטואציה ההזויה שבה הוא אזרח שומר חוק ושומר שבת נאלץ לנהל דין ודברים עם שוטרים בערב שבת תוך שהם מאיימים עליו כי הוא ייעצר היא תולדה של ההתנהלות המחפירה והשקרית של הנתבעים. התובע ידגיש כי אותה מצלמה שהוא מעולם לא נגע בה – כלל אינה עבדה ואינה עובדת כבר תקופה ארוכה. הנתבעים ידעו זאת היטב שכן הדבר התברר באותו הליך סרק שהם יזמו כנגד התובע", נכתב בתביעה שהוגשה לבית המשפט.
_________________________________________________

עו"ד יורם ליכטנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות