הוגדל הפיצוי שנפסק למורשע בתקיפה מינית של ניצולת שואה

ביהמ"ש השלום בפ"ת שהרשיע את אברהם בו חסן ססיי במעשה מגונה בבת 84 גזר עליו 17 חודשי מאסר ופיצוי של 5,000 שקל בלבד, בעקבות ערעור גדל הסכום ל-25 אלף שקל
רונן לוי |
אילוסטרציה Envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופט שמואל בורנשטין, קיבל את הערעור שהגישה פרקליטות מחוז מרכז על רכיב הפיצויים שנגזר על אברהם בן חסן ססיי, אשר הורשע בביצוע עבירות של תקיפה ומעשה מגונה תוך שימוש בכוח בניצולת שואה בת 84. בעקבות פסיקת בית המשפט, יפצה הנאשם את המתלוננת בסכום של 25 אלף שקלים, פי חמש ממה שנקבע קודם לכן, זאת נוסף על עונש 17 חודשי מאסר. "אין ספק כי קשה לכמת לסכום כסף את הסבל שנגרם למתלוננת. עם זאת ברור כי פיצוי בסך של 5,000 שקלים אינו משקף בשום דרך את הפגיעה שנגרמה למתלוננת בעקבות מעשיו של הנאשם", כתבו השופטים בהחלטתם על הגדלת גובה הפיצוי.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ליטל שירי גלעד, האירוע המדובר התרחש בחודש אוגוסט 2020, בכיכר בעיר פתח תקווה, שם פגש הנאשם במתלוננת, בת 84,. הנאשם פתח את רוכסן מכנסיו וחשף את איבר מינו, אחז במתלוננת בכח, וביצע בה מעשה מגונה בניגוד לרצונה. בעוד הנאשם מבצע את מעשיו, זעקה המתלוננת לעזרה. בסופו של דבר, ועל מנת לגרום לנאשם לחדול ממעשיו, הפילה המתלוננת את עצמה לקרקע, דבר אשר גרם לה לחבלות. בשלב זה נמלט הנאשם בריצה מהמקום עד שנתפס בידי עוברי אורח שהבחינו במעשיו.

"איך ניתן לכמת בכסף את הפגיעה?"

לפני מספר חודשים, הרשיע בית משפט השלום בפתח תקווה את הנאשם בהתאם להודאתו בכתב אישום מתוקן בביצוע עבירות של תקיפה ומעשה מגונה תוך שימוש בכוח, וגזר עליו עונש 17 חודשי מאסר בפועל, ו-6 חודשי מאסר על תנאי, וכן מתן פיצוי מינורי בסך 5,000 שקלים בלבד.

בפרקליטות החליטו לערער על רכיב הפיצוי לאור מכלול הנסיבות יוצאות הדופן והעבירה החריגה בחומרתה. בערעור שהוגש נטען כי יש להביא בחשבון את גילה המבוגר של הנפגעת, העובדה כי מדובר בניצולת שואה, אשר עברה חיים רווי סבל כמו גם העובדה שהעבירה בוצעה בצהרי יום באמצע העיר ולעיני כל, מה שהוסיף ממד משמעותי של ביזוי והשפלה. בבקשת הערעור ציינו כי "לאור האמור נראה כי פסיקת פיצוי כה נמוך חוטאת לתכלית הטלת הפיצוי לקרבן העבירה ומהווה בפגיעה באינטרס הציבורי הכוללת הכרה חברתית בפגיעה שבוצעה".

בית המשפט קיבל את ערעור הפרקליטות על רכיב הפיצוי, והגדיל אותו לסך של 25 אלף שקלים. בבחינתו את מכלול השיקולים ציין בית המשפט בהחלטתו כי "אין ספק כי קשה לכמת לסכום כסף את הסבל שנגרם למתלוננת. עם זאת ברור כי פיצוי בסך של 5,000 שקלים אינו משקף בשום דרך את הפגיעה שנגרמה למתלוננת בעקבות מעשיו של הנאשם".

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שמואל בורנשטין

_____________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות