נחתם הסדר טיעון עם ליצמן: יודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר

במסגרת ההסכם עם היועמ"ש יודה סגן שר הבריאות לשעבר בעבירה של מרמה והפרת אמונים, יגזרו עליו מאסר על תנאי וקנס. ליצמן: "לוקח אחריות על האירוע"
רונן לוי |
שר הבריאות, יעקב ליצמן. צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (יום ה') החליט להגיש כתב אישום נגד ח"כ יעקב ליצמן בגין עבירה של מרמה והפרת אמונים. כתב האישום יוגש לבית המשפט השלום בירושלים במסגרת הסדר טיעון עם סגן השר לשעבר, לפיו הוא יואשם בפרשת מלכה לייפר בלבד.

בהתאם להסדר, הוא יתפטר מהכנסת ויגזר עליו עונש מאסר על תנאי.

פרשה נוספת שבה נחשד, פרשת המעדנייה, תיסגר. באי כוחו של ליצמן, אמרו לאחר החתימה על ההסכם כי "בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט".

על פי כתב האישום, ח"כ יעקב ליצמן, אשר שימש אותה עת כסגן שר הבריאות, פעל להשפיע שלא כדין על חוות דעת של עד מומחה,  פסיכיאטר עובד משרדו, במסגרת הליך הסגרתה של מלכה לייפר, על מנת שמדינת ישראל לא תסגיר את לייפר למדינה זרה המבקשת להעמידה לדין פלילי בגין עבירות מין.

על פי הסדר הטיעון, חבר הכנסת ליצמן יודה ויורשע במיוחס לו, והצדדים יעתרו במשותף לעונש של מאסר על תנאי וקנס כספי. ליצמן יתפטר מהכנסת והפרקליטות לא תדרוש קלון במעמד הצגת ההסדר.

התנועה לאיכות השלטון: "היועמ"ש במבצעי סוף עונה"

בחושד מאי האחרון הודיע מנדלבליט כי הוא מתכוון להעמיד לדין את ליצמן, בכפוף לשימוע, בעבירות של שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים,

בשתי פרשות שונות: פרשת מלכה לייפר ובפרשת המעדנייה, שם לפי החשד ניצל את כוחו כדי לעזור לעסק בתחום המזון של מקורב.

בהודעת מנדלבליט נאמר אז כי בשתי הפרשות ליצמן ניצל לכאורה את מעמדו ואת כוחו

"כדי לקדם אינטרסים של אנשים פרטיים, כשלפי החשד הוא עושה שימוש בכוחו השלטוני משיקולים זרים ונגד האינטרסים שעליהם הוא מופקד כסגן שר הבריאות".

לאחרונה הודיע ליצמן, המכהן בכנסת 23 שנים, שאין בכוונתו להתמודד בבחירות עתידיות וזאת בשל גילו, 73, וללא קשר לעסקת טיעון מול היועמ"ש.

התנועה לאיכות השלטון התייחסה להסדר הטיעון עם ליצמן ומסרה: "היועמ"ש ממשיך במבצעי סוף עונה, ההסדר מקל ומביש. יצוין, כי עד הערב צפויה להתקבל תגובת המדינה הרשמית לעתירת התנועה בנושא, בו דרשה התנועה לקבל הכרעה בעניינו של ליצמן ולהפסיק את גרירת הרגליים בקבלת החלטה".

תגובת ח"כ ליצמן, באמצעות באי כוחו עוה"ד ז'ק חן, דרור ארד איילון ונעה פירר: "בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט".


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות