נאשם בתקיפת אשתו ההרה – "אני אעשה לך הפלה טבעית"

תושב ת"א נאשם בהתעללות פיזית ונפשית של בת זוגו, הנמצאת בחודשי היריון ראשונים. האישה הצליחה להימלט מדירתם לאחר שהגבר נרדם והזעיקה שוטרים שעצרו אותו
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום חמור נגד גבר תושב העיר שהתעלל פיזית ונפשית בבת זוגו הנמצאת בחודשי היריון ראשונים. בין השאר איים עליה: "אני אכער אותך, את לא תהיי עם אף אחד אחר…אני אעשה לך הפלה טבעית".

החקירה נפתחה לפני כשבועיים עם קבלת דיווח על אירוע אלימות קשה של גבר נגד בת זוגו בדירה בה התגוררו בת"א. השוטרים הגיעו אל הבית, עצרו את הגבר והסיעו את האישה לתחנת משטרת לב תל אביב.

בחקירה עלה כי בעקבות וויכוח שפרץ בין השניים, החשוד תקף את המתלוננת, סטר לה בפניה והיכה בה במכות אגרוף בעינה, גרר אותה בשערות ראשה ואיים עליה בתנועת שחיטה כשהוא מחזיק בידו בסכין והיכה בה באמצעות להב הסכין ואמר: "אני אכער אותך את לא תהיי עם אף אחד אחד".

"את לא תשאי את הילד שלי"

בהמשך החשוד ירק לתוך פיה של זוגתו ואיים לרצוח אותה וכך במשך שעות ארוכות וממושכות, החשוד הטיח את המתלוננת בשידה, הטיח אותה על הקיר והמשיך להכות בה באגרופיו ואילץ אותה לשאוף מתוך בלון גז צחוק ואיים עליה כשהוא מחזיק בסכין: "אני אעשה לך הפלה טבעית את לא תשאי את הילד שלי…. מגיע לך את הצעצוע שלי".

הנאשם הניח על פניה של זוגתו כרית והתיישב על הכרית עד שהמתלוננת התחילה לפרפר מחוסר אוויר והמשיך להכות אותה בגלל שהזיזה את ידיה. רק בחלוף שעות ממושכות, הצליחה המתלוננת לנצל את העובדה שהחשוד נרדם ונמלטה במהירות מהדירה אל לובי הבניין.

שוטרי תחנת לב ת"א איתרו ועצרו את החשוד ומאז מעצרו הוארך מעת לעת. וחטיבת התביעות של משטרת מחוז ת"א הגישה נגד החשוד כתב אישום חמור ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הסכין שנתפסה אצל הנאשם. צילום: משטרת ישראל

הבעל המכה ביקש התחשבות: "אמי נרצחה ע"י אבי לנגד עיני"

שופט בית המשפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר שנת מאסר בפועל נגד צעיר בן 28, שהורשע בריבוי עבירות אלימות במשפחה ולמרות שקצינת המבחן המליצה לבטל את הרשעתו השופט אבנון התעלם מההמלצה וקבע כי חשוב לתת עונש ההולם את חומרת העבירות והצטברותן, דבר שגובר על נסיבותיו הייחודיות של הנאשם.

בתסקיר המבחן צוין כי הנאשם בהיותו בן 18, היה עד לרצח אמו ביריות על ידי אביו, אשר התאבד לאחר האירוע. הרצח אירע לאחר שהאב הורחק מביתו בשל אלימות מתמשכת כלפי האם.

טראומה מורכבת זו שינתה את מסלול חייו של הנאשם, שחווה בעקבותיה אובדן דמויות הוריות, אובדן בית, עומס רגשי ניכר. לאחר התלבטות המליצה קצינת המבחן לבטל את הרשעתו של הנאשם, מתוך הערכה כי השתלבות בטיפול תפחית מאוד את הסיכון לחזרה על מעשיו, וכן לנוכח גילו הצעיר, היעדר הרשעות קודמות, חשש מפגיעה בדימויו העצמי ומפגיעה ביכולת השתכרותו והשתלבותו התעסוקתית והחברתית, בפרט בהיעדר גורמי תמיכה.

השופט אבנון, שדחה את המלצת שירות המבחן, ציין כי רצף האישומים עליהם נתן הנאשם את הדין מורכב מאירועים חמורים יותר וחמורים פחות, אך ההצטברות לימדה על נאשם ש"נהג ברעייתו משל מדובר בחפץ, קניינו הפרטי שהוא רשאי לעשות בו ככל שיחפוץ, וכאשר העזה לפעול בדרך שחרגה מרצונו, לא היסס לנקוט כלפיה אלימות פיזית ומילולית, תוך ביזויה והשפלתה".


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות