מאסר עולם ועוד 17 שנה לאזרח סין על שוד ורצח של חלפן כספים

שופטי המחוזי בת"א גזרו בנוסף על הנאשם פיצויים בגובה 300 אלף שקלים לבת זוגו של הנרצח, שהותקפה גם היא. הרקע למעשה הוא חובות מהימורים
אייל חן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, גזר מאסר עולם, 17 שנות מאסר בפועל ופיצויים בגובה 300 אלף שקלים על וונוון יין, שבשל חובותיו הכספיים רצח אזרח סיני וניסה לרצוח את בת זוגו במטרה לשדוד אותם. "קשה להפריז באכזריות מעשיו של הנאשם אשר עליה מעידים תצלומי הזירה המשקפים את מרחץ הדמים שחולל וכן הנזקים שגרמו מעשיו למתלוננת", כתבו השופטים בגזר הדין.

על פי כתב האישום, המנוח וואנג טיצ'אנג ובת זוגו המתלוננת, גוזוהי טן, עסקו בהעברת כספים שהתקבלו מנתינים סינים השוהים בישראל, לחשבונות בנק בסין. לאור עיסוקם של המתלוננים בין הנאשם למתלוננת הייתה הכרות מוקדמת. הנאשם שהיה נתון באותה תקופה בחובות כספיים עקב כישלון עסקי והפסדים בהימורים, החליט לגרום למותם של המנוח והמתלוננת ולשדוד את כספם.

על פי המתואר באישום, במהלך אפריל 2019 סיים הנאשם את עבודתו כטבח במסעדה בחיפה, הצטייד בכפפות מסוג לטקס, באזיקונים ובסכין חדה ושם פעמיו לדירה בתל אביב בה התגוררו המנוח והמתלוננת.

משהגיע לדירה פגש את המתלוננת וטען בפניה בכזב כי ברצונו להעביר כספים בסכום של כ-30 אלף שקלים לסין. אז, הנאשם שלף סכין משרוולו והחל לדקור את המנוח מספר פעמים, בין היתר בראשו. המתלוננת שניסתה להרחיק את הנאשם מהמנוח נפצעה גם היא אך הצליחה להימלט ולהזעיק משטרה.

"מרחץ דמים"

בפרקליטות טענו, כי לאחר שהנאשם הביא למותו של המנוח הוא הגיע לכספת שהייתה בדירה ונטל ממנה כ-50 אלף שקלים. לבסוף נעצר בפתח הבניין על ידי ניידת שהגיעה למקום. הנאשם הורשע בעבירות של רצח, ניסיון לרצח ושוד.

במסגרת הטיעונים לעונש צוין על ידי נציגי התביעה כי ביחס לעבירת ניסיון הרצח פגע הנאשם בערך קדושת החיים ושלמות הגוף ובהתחשב בנזקים שנגרמו למתלוננת וכי שיקולי הגמול וההרתעה מחייבים ענישה מחמירה.

עוד נטען, כי מעשי הנאשם תוכננו בקפידה וכי ריבוי פצעי הדקירה שספגו המנוח והמתלוננת מעידים על אכזריותו הרבה של הנאשם. "המתלוננת", טענו בפרקליטות, "נמלטה שותתת דם דרך חלון דירתה תוך סיכון חייה, עד שחולצה על ידי כוחות ההצלה. הנזק שהיה צפוי להתרחש מביצוע העבירה היה נטילת חיי המתלוננת, כאשר נגרמו בפועל נזקים ופיזיים ונפשיים קשים והכל בשל בצע כסף של הנאשם".

ביחס לעבירת השוד ציינה כי אין לראות בתפיסת הנאשם והשלל כנסיבה מקילה נוכח ניסיון הנאשם לחמוד את הכספים באומרו כי מדובר בכספיו שלו. מאידך, ההגנה טענה כי הנאשם לא התכוון לבצע רצח אלא התכוון לבצע שוד והאירוע יצא מכלל פרופורציה.

בצע כסף

במסגרת גזר הדין קבע בית המשפט כי הנאשם נכנס לביתה של המתלוננת, קטל באכזריות רבה את המנוח, ניסה לקטול גם אותה ושדד את תכולת הכספת. ניכר כי הנאשם פגע פגיעה יסודית בלב הערכים עליהם נועדו להגן הנורמות והאיסורים הפליליים. ביחס לנסיבות צוין התכנון שקדם לביצוע העבירות וכן העובדה כי הנאשם "החל לדקור את המנוח ללא כל התגרות או תוקפנות מצד המנוח".

השופטים כתבו עוד בגזר הדין, כי קשה להפריז באכזריות מעשיו של הנאשם אשר עליה מעידים תצלומי הזירה המשקפים את מרחץ הדמים שחולל וכן הנזקים שגרמו מעשיו למתלוננת.

"אף שנקבע שמדובר באירוע אחד, ומבלי להפחית בחומרת המעשים, ראינו לקחת בחשבון את הזיקה בין העבירות והיותן חלק ממסכת מעשים אחת. על כן אנחנו קובעים כי את עונש המאסר שנקבע בגין עבירות ניסיון הרצח והשוד ירצה הנאשם בחפיפה חלקית למאסר העולם שהוטל עליו", לשון בגזר הדין.

______________________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות