האם אביגדור קלנר חזר ל"מסלול חייו" לאחר הרשעתו בפרשת הולילנד?

ביהמ"ש דן בחובתו של קלנר להשיב כספי הלוואה שנטל, לאחר שקיבל ארכה להחזרתה בשל שהותו בכלא. השופט: "מי ששוכר דירות ב-20 אלף שקל לחודש – יכול לשלם"
גילי סיוון-כהן |
אביגדור קלנר בעת משפט הולילנד. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עדי הדר, הורה לאביגדור קלנר אחד מהחשודים בפרשת הולילנד, להשיב הלוואה שלקח בסך 100 אלף שקלים, למימון ייצוג משפטי. השופט לא קיבל את דברי קלנר שטען כי סוכם שישיב ההלוואה כאשר יגיע לרווחה כלכלית והתנאי טרם התקיים וקבע כי עם שחרורו ממאסר בתום ריצוי עונשו, התקיים התנאי, שכן הוא מתגורר כיום בדירה רחבת ידיים וגם ממן לבתו שכר דירה בדירה צמודה, כל אלה בהיקף של יותר מ-20 אלף שקלים.

התובעת טענה בכתב התביעה כי הלוותה לנתבע לפני כעשר שנים, סכום בסך של 100 אלף שקלים. עוד טענה, שנתנה ההלוואה לנתבע עקב קשרי ידידות בין מנהל התובעת ובין הנתבע. עוד טענה, שהנתבע ביקש את ההלוואה, עקב הטלת עיקולים על נכסיו, לצרכי מימון הוצאותיו המשפטיות בעקבות הסתבכותו ומעורבותו בפרשות הכוללות את פרשת הולילנד בעקבותיה אף הורשע לאחר כן וריצה עונש מאסר בכלא.

התובעת טענה שבמשך שנים, לנוכח הקשיים אליהם נקלע הנתבע וכן העובדה שיש בכלא – נמנעה מלדרוש חזרה את ההלוואה. עוד טענה, שהחל משנת 2018, משנוכח מנהל התובעת כי הנתבע חוזר למסלול חייו העסקיים – הוא נדרש בעל פה ובכתב להחזיר את ההלוואה. התובעת הוסיפה כי הנתבע לא כפר בחובת החזרת ההלוואה, ברם החל "למשוך" אותה בתירוצים והבטחות שהתבררו כהבטחות שווא. עוד טענה, שאי החזר ההלוואה מצד הנתבע מהווה הפרת הסכם ההלוואה.

טען למצב כלכלי קשה

מנגד, טען קלנר בבקשה למתן רשות להתגונן כי התביעה מקדימה את זמנה. הוא אכן קיבל הלוואה מהתובעת ואולם ב"כ התובעת לא דק פורתא באשר להמחאה שצורפה לכתב התביעה ולאמור בה והוסיף כי מאחר והתנאי למועד החזר ההלוואה היה "כשירווח לי כלכלית" אזי לא הגיע המועד לפירעונה. עוד טען, שעשה אכן ניסיונות לחזור למסלול חייו העסקיים, אלא שעניין זה לא צלח ובוודאי שהמצב הכלכלי בעולם ומגפת הקורונה רק החריפו את העניין.

השופט עדי הדר שקיבל את התביעה במלואה ואף הורה לקלנר לשלם הוצאות בסך 15 אלף שקלים, קבע כי הנתבע הגיע כבר ב-2018 לרווחה כלכלית.

"מכיוון שהנתבע עצמו הכתיב את התנאי במו ידיו, היה עליו לפרט מהי אותה 'חזרה למסלול חייו'", כתב השופט הדר בפסק הדין. "ככל שסבר שעל התובעת להמתין עד שהוא ירכוש שוב בית צמוד קרקע בסך של 18 מיליון שקלים, בין היתר, במימונה, כפי שוויו של הבית בכפר שמריהו ממנו פונה, בטרם עבר להתגורר בשכירות בדירה רחבת ידיים, ספק רב אם התובעת הייתה מסכימה לכך".

עוד הוסיף השופט: "ביהמ"ש קובע כי די בהמשך מגורי הנתבע ורעייתו ובתו בשתי דירות בשכר דירה של כעשרים אלף שקלים לחודש, עת השתחרר ממאסרו בשנת 2018, כדי להצדיק רמת "רווחה" שמצדיקה הקביעה כי באותו מועד, היה עליו להשיב ההלוואה במלואה, או להתחיל להשיב אותה".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עדי הדר

____________________________________________________

עו"ד שי מלכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות