50 אלף טבליות MDMA נתפסו בנתב"ג

4 נאשמים עומדים לדין על ייבוא של הסמים מבלגיה לישראל במזוודות בעלות דופן כפולה. הם נתפסו בשדה התעופה לאחר שהעלו את חשדם של שוטרים במקום
נעמה כהן |
ייבוא סם
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו כתבי אישום כנגד סרג' דבורצקי, 49, מאשדוד, סרגיי גולדפיין, 38, מבת ים, מיכאל שפקטור, 43, מרמת גן ואלכסיי גרבניק, 37, מבת ים, בגין יבוא סם מסוכן בצוותא. זאת לאחר שייבאו כ-50 אלף טבליות סמים מסוג MDMA מבלגיה לישראל ונתפסו ע"י בלשים בשדה התעופה.

לצד כתב האישום שהוגש נגדם מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים הפליליים נגדם. בבקשת המעצר צוין כי הארבעה רקמו תוכנית מפורטת ומתוחכמת שלו יצאה לפועל כמות מסחרית של סם מסוכן היה מופץ לצרכנים בישראל.

מכתב האישום עלה, כי במהלך נובמבר האחרון התכתבו דבורצקי, גולדפיין וגברניק באמצעות אפליקציית ווטסאפ ושוחחו אודות האפשרות שדבורצקי וגרבניק ייבצעו ייבוא של סמים מחו"ל.

השלושה, כך נטען בכתב האישום, החליטו להוציא את התכנית לפועל ולשם כך קישר גולדפיין בין שפקטור לבין דוברצקי וגרבניק. במסגרת הקשר סיכמו הנאשמים כי דבורצקי וגברניק יטוסו לבלגיה, שם ייפגשו אדם שימסור להם שתי מזוודות בעלות דופן כפולה ובהן סמים מסוג MDMA. השניים יכניסו את הסמים לישראל ולאחר מכן יצרו קשר עם שפקטור ויעבירו אליו את המזוודות. בתמורה לכך יקבל כל אחד מהם סכום של 15 אלף דולר.

חשבו על הכל, כמעט

לשם כך רכש גרבניק, עבורו ועבור דברוצקי, כרטיסי טיסה הלוך חזור לבלגיה וקיבל משפקטור כ 3,500 יורו להוצאות שוטפות ושתי מזוודות. בדצמבר האחרון טסו השניים לאנטוורפן שבבלגיה ופגשו באדם אשר מסר לידיהם שתי מזוודות כשבתוכן מעל 49 אלף טבליות סמים מסוג MDMA והעבירו לו בתמורה את המזוודות שמסר להם שפקטור במפגש. עם חזרתם של דבורצקי וגרבניק לישראל עם הסמים, ולאחר שעוררו את חשדם של בלשים בשדה התעופה, נעצרו ע"י משטרת ישראל.

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה להאריך את מעצרם של המעורבים עד לתום ההליכים הפליליים נגדם. בבקשת הארכת המעצר עד תום ההליכים, ציינו בפרקליטות כי "מדובר בתוכנית מפורטת, מתוחכמת וחוצת יבשות, הכוללת מספר רב של משתתפים, תוך תיאום ביניהם, עד להשלמת התוכנית וייבוא של כמות מסחרית של סם מסוכן, שחזקה שהיה מופץ לצרכני הסמים בארץ".


עו"ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות