אישום: ביזה ב"טיקטוק" אדם עם מוגבלות

עלאא קסוואני, 29 מי-ם, עומד לדין בביהמ"ש בעיר על עבירה של פרסום תצלום משפיל ומבזה לאחר שהתחזה לשוטר ותיעד ברשת החברתית כיצד הוא משפיל אדם נכה
טלפון נייד מכשיר רשת חברתית
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום נגד עלאא קסוואני, בן 29, תושב ירושלים זאת לאחר שתיעד ופרסם סרטונים משפילים ומבזים ברשת הטיקטוק. כתב האישום ייחס לנאשם ביצוע עבירות של פרסום תצלום משפיל ומבזה, איומים והתחזות כעובד ציבור.

על פי כתב האישום, הנאשם, בעל חשבון פעיל ברשת הטיקטוק עם אלפי עוקבים, נוהג להעלות מעת לעת סרטונים מחיי היומיום. הנאשם פרסם לפני כחודש שני סרטונים והעלה אותם לרשת הטיקטוק. במקרה הראשון, נכנס הנאשם יחד עם חבר לבית מרקחת הסמוך לצומת בר אילן. הנאשם חטף מידיו של אדם שהמתין בתור שאין לו כל היכרות מוקדמת עמו מרשם רפואי לתרופה, ויצא מבית המרקחת. הלקוח רדף אחר הנאשם, הנאשם עשה עצמו כאילו הוא קורע את המרשם וצחק. לאחר מכן הוא השיב את המרשם לידיו. מיד לאחר מכן, בתור בבית המרקחת, צבט הנאשם את אזנו של המתלונן כשהוא מצלם זאת במכשיר הטלפון שלו, ומיהר להעלות את הסרטון לחשבון הטיקטוק שלו.

במרחק קצר מבית המרקחת הבחין הנאשם בצעיר שהמתין בתחנת אוטובוס כשהוא מחזיק בידו פחית משקה קל. מ', בן 26, בעל מוגבלות, זקוק להשגחה ועזרה קבועה בתפקוד יומיומי.

השפלה ופגיעה בפרטיות

הנאשם, כך נטען בכתב האישום, שהבין כי עומד לפניו צעיר הסובל ממוגבלות, החליט לצלם סרטון נוסף, שתכליתו הקנטה, השפלה ולעג של מ' בשל מוגבלותו, ולהעלותו לחשבון הטיקטוק שלו. הנאשם ניגש למ' הזדהה בפניו, בכזב, כשוטר, וביקש ממנו להתלוות אליו לחקירה במגרש הרוסים, לרבות דרישה כי מ' המבוהל יושיט ידיו לקראת איזוק. לאחר שפרסום הסרטון השני הגיע לכלי התקשורת וגרם לזעזוע ציבורי, החליט הנאשם למחוק את הסרטון השני מחשבון הטיקטוק שלו, ובהמשך אף מחק את חשבון הטיקטוק כולו.

מעשיו של הנאשם ופרסום הסרטון הפחידו את מ', וגרמו לו ללחץ וחששות במפגש עם אנשים. מאז האירוע מ' מיעט לצאת מביתו וכן לא הגיע לעבודתו בצורה סדירה.

"במעשיו אלו הנאשם פרסם תצלום משפיל ומבזה של שני המתלוננים, פגע במזיד בפרטיותם בכך שפרסם את תצלומם של השניים ברבים בנסיבות בהן עלול הפרסום להשפילם או לבזותם. כמו כן הנאשם איים שלא כדין על אדם שיפגע בחירותו בכוונה להקניטו. בנוסף הנאשם התחזה בכזב לעובד הציבור והתיימר מכוח תפקידו זה לעשות פעולה. בעקבות מעשיו של הנאשם מיעט הצעיר לצאת מביתו ולא הגיע לעבודתו בצורה סדירה", נכתב בכתב האישום.
_________________________________________________________

עו"ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות