תאונת עבודה: ביקש לנקום על רצח ונפצע מבקת"ב

עווד געברי, 21 מירושלים, נאשם בביהמ"ש המחוזי בעיר בעבירה של הצתת חנות, לאחר שביקש לנקום על מותו של קרוב משפחתו, אולם הוא עצמו נכווה קשות באירוע
דניאל בן חמו |
בקבוקי תבערה, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד מחמד עווד געברי, בן 21, תושב ירושלים, בגין הצתה של חנות באמצעות בקבוק תבערה, בעקבות חשדו בבני משפחתו של בעל החנות שהם קשורים לרצח קרוב משפחתו. הנאשם עצמו נפצע קשה בעת הצתת החנות והפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, בעקבות אירוע רצח שארע בנובמבר האחרון בסמוך לבית המלון אוריינט בירושלים, הגיע הנאשם ביחד אחרים מבני משפחת הנרצח וחבריו, שזהותם אינה ידועה למאשימה ובהם חבריו כשהנאשם מצויד בבקבוק תבערה אל חנות הנרגילות של המתלונן, זאת לאחר שבני משפחתו של המתלונן נחשדו באירוע הרצח.

הנאשם והאחרים, שחלקם היו רעולי פנים וחלקם חובשי קסדות, התגודדו מסביב לחנות שנמצאת במקום. למשמע קולות המתפרעים, יצא בעל הנכס למרפסת ביתו לבדוק את המתרחש, אז צעקו לעברו המתפרעים "מי זה מי זה", ואחד המתפרעים זרק לעברו אבן. אחוז בבהלה, נכנס בעל הנכס לביתו, ואל המתפרעים יצא אחד השכנים בבקשה להרגיע את הרוחות ולעזוב את המקום, אולם אלו לא שעו לבקשתו.

"הטלת אימה על הציבור"

במהלך המתואר, הצליחו חלק מן המתפרעים לפרוץ את החנות, שהייתה נעולה באותה העת, באמצעות גרזן. או אז, הדליק הנאשם את בקבוק התבערה וזרקו לתוך החנות, בקבוק התבערה התלקח, האש החלה להתפשט בחנות וגרמה לפיצוץ. עוצמת הפיצוץ גרמה להתנפצות זכוכיות ולהדיפת המתפרעים שעמדו בסמוך לכניסה לחנות, בהם הנאשם, והאש אחזה בגופו ובבגדיו.

בפרקליטות אומרים, כי כתוצאה ממעשי הנאשם נגרם נזק לחנות ותכולתה בסך כ-60 אלף שקלים, לנאשם נגרמו כוויות מפושטות בראשו, צווארו, בית החזה, בטנו ורגליו, והוא אושפז כחודש וחצי בבית החולים הדסה עין כרם, תחילה כשהוא מורדם ומונשם, וכן, לחברו נגרמו כוויות בידיו ופצעים ברגליו".

"במעשיו האמורים לעיל, השתתף הנאשם בהתקהלות אסורה שהחלו לבצע בה את מטרתה בהפרת השלום שיש בה להטיל אימה על הציבור, שילח אש במזיד בדבר לא לו, וכן הניח שלא כדין חומר נפיץ במקום כלשהו, בכוונה להרוס נכס או להזיק לו", נכתב בכתב האישום. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של התפרעות, הצתה וניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ.

_____________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות